Allerheiligen, natuurlijk had ik van de naam gehoord. Wat het inhoud, wanneer het was, wat ze doen, geen flauw idee. Wat ik weet en heb met het Christendom is geleerd en geëindigd nadat ik klaar was met mijn (Christelijke) Basisschool.
Dat ik een sfeerloze muziekloze dag in Moviepark zou krijgen wist ik pas toen ik in Moviepark was, nadat ik het aan een personeelslid bij Excalibur vroeg waarom alle muziek uitstond. Niks op een website, geen bord, geen mededeling. We hadden bij Star Trek geen muziek om 10u 's ochtends (We dachten, ow staat uit/kapot/storing), maar wel bij Bandit en Van Helsing's Factory. Dat dan in Area 51 wel geluidseffecten aanstaan, maar geen muziek, is krom.
Iedereen mag geloven wat hij of zei wil. Daar zijn zat plekken voor in de wereld. Persoonlijk, thuis, gebedshuizen, enzovoort. Maar leg andere mensen geen regels op anno 2020 omdat jij (of jullie) een religie willen uitoefenen. Als mensen Allerheiligen willen vieren, ga naar een kerk, waar daar ruimte voor bestaat.
Dat dit een regel is vanuit de deelstaat, dat weet ik nu. Dat verschuift mijn kritiek op Moviepark van het park naar de deelstaat. Dus bij deze mijn mening, anno 2020 kan dit soort regelgeving echt niet meer. Daar hebben de Duitse inwoners van die deelstaat echt sprongen in vooruitgang te maken. 🙂
Overigens vind ik het dan ook weer hypocriet dat om 18u in heel het park de Halloween muziek aanspring, inclusief muziek bij attractie's. Van heilige Christelijke feestdag, naar het Duivels feestje volgens de kerk. 😉
Wat ik meeneem van deze dag? Hoe cruciaal parkmuziek is in de beleving van je dag. Je mist het pas, als het er niet meer is.