nander Let's face it, je gaat geen concerttickets kopen als je de dag ervoor je nog moet laten testen. Veel te grote kans dat je alsnog niet mag gaan. Dus, voor evenementen met een vast moment, en met tickets geldt dat mensen dus alleen gaan als ze hersteld ofwel gevaccineerd zijn. En dus kan je eigenlijk net zo goed alleen die twee doen.
Dan heb jij de rij bij de testlocatie in Disney Village nog nooit gezien. Voor ik gevaccineerd was liet ik mij zélfs testen voor de pilot in Avonturenpark Hellendoorn (of all places...)
Mensen laten zich écht wel testen! De nood voor vermaak is nog nooit zo hoog geweest na 2 lockdowns. Het drukke pretparkseizoen bevestigd dit. Dan nemen genoeg mensen het risico om te testen voor ze naar binnen mogen, zelfs als ze het geld voor het ticket kwijt zijn bij een positieve test (zie alle andere testen voor toegang evenementen voor de vaccinaties op gang kwamen). Ik verwacht dat de Halloween Fright Nights nog altijd druk bezocht worden. Die paar antivaxxers die niet komen door het testbeleid kunnen ze makkelijk wegstrepen tegen alle bezoekers die wél kunnen en willen komen.
Michael Uiteindelijk is het aan jezelf hoe je reageert op zo een uitspraak. Je kan dat niet bij een ander op zijn bordje leggen en dan zeggen "Zoals jij communiceert bevalt MIJ niet, doe het even anders". Hoe jij ermee omgaat, daar heb je invloed op. De rest niet. Dus of negeren of zelf de boodschap vertalen zoals jij het graag wilt zien.
Nee, maar je kan wel genuanceerder communiceren. Hoe een Gommers (als voorbeeld) communiceert, zorgt uiteindelijk voor meer weerstand bij de "wappies". Mensen (zoals ik) willen gerust de mening en voorspellingen vanuit de zorg horen, maar niet op de manier hoe ze dit nu doen. Dit geldt trouwens stiekem voor alle partijen in deze crisis, dus ook voor KHN en zelfs de Club van 11. Ik vind dat egoïsme erg leidend is voor de meeste partijen in plaats van samen tot een reële oplossing komen op momenten waarbij meer kan en mag. Dan krijgt het kabinet vervolgens alle shit over zich heen omdat ze alle egoïstische eisen van alle partijen moeten bundelen tot een werkend en veilig geheel.
nander Maar ja, Mark en Hugo zijn gewoon niet de goede personen om ons te leiden in deze crisis.
Zou jij het beter hebben gedaan dan? Ik ben geen voorstander voor bepaalde acties die ze hebben gedaan, maar met een Baudet of Wilders aan het roer tijdens deze specifieke tijd was het land al helemaal kapot gegaan (ter info, ik stem normaal gesproken PVV). Het kabinet moet non-stop moeilijke keuzes maken. Om eerlijk te zijn vind ik dat wij het nog best goed hebben gehad in Nederland. Als ik kijk naar Frankrijk, Engeland of Duitsland dan ben ik blij dat ik in deze crisis in Nederland heb gewoond. Van mij had het "testen voor toegang-beleid" wel al minstens 1 maand eerder uitgevoerd mogen worden. Dat had enorm veel omzet kunnen opleveren voor de branches die het hardst zijn geraakt tijdens deze crisis en nu pas open mogen.