Beetje off-topic maar ik wil even alle zzp’ers/zelfstandige hier op t forum welke een gruwelijke klap krijgen een hart onder de riem steken. Vooral horeca en de evenementen industrie worden hard geraakt maar wat dacht je van de markt koopmannen. Winkels mogen open blijven maar overal worden markten afgelast. Wat wel is, dit zet wel aan tot creatief denken zoals Steven al aangaf een snelle omschakeling naar bezorgen & afhalen.
Maar er is zo meer te bedenken, helaas niet voor iedereen maar probeer vooral niet op te geven en praat/brainstorm met conculega’s.
Zelf heb ik t makkelijk, ik werkte al 80% van thuis, zet zo mijn rommel aan en ga aan het werk.
Maar er zijn ook mensen in de zorg, hulpverlening maar ook supermarkten welke juist nu keihard aan de bak moeten. Te maken hebben met extra risico, verontruste maar ook boze en paniekerige mensen. Sta ook even stil bij hun en ga niet lopen zeuren omdat je toch aan het werk moet in een redelijk veilige omgeving. Want als iedereen bij klachten netjes thuis blijft heb je in de productie of magazijn weinig kans op besmetting. Maar goed het is zo ongezellig om gespreid te pauzeren En niet hutje mutje in de kantine te zitten.
Ook hoor ik veel gezeik op “het kantoor” mag wel thuiswerken. Als er 20 man minder zijn heb je ook 20 man minder die jou kunnen besmetten.
En om toch maar even mn eer hoog te houden met domme opmerkingen. Moeten we het topic niet veranderen naar: hoe lang nog tot de parken ook hier weer open gaan.