Even een klein knuppeltje in het hoenderhok werpen.
Heel het land viel over Rutte heen op het moment dat ze aankondigde de scholen vooralsnog niet te sluiten, wat voor bakken stront die man over zich heen heeft gehad is niet normaal.
Nu de scholen toch gesloten worden evenals andere openbare gelegenheden ligt het halve land op zijn gat en weer zitten mensen te zeuren dat het niet goed is, dat ze zich zorgen maken om hun inkomen etc etc.
En dat is nou precies wat Rutte met al zijn goede bedoelingen probeerde te voorkomen, een soort van lockdown.
Nu we die soft-lockdown wel hebben zitten mensen weer te zeuren en te zeiken.
Ik bedoel dit zeker niet gericht naar personen hier op het forum, laat ik dat vooral even duidelijk maken, maar ik snap het gewoon allemaal niet meer.
Linksom of Rechtsom het is nooit goed wat de regering doet, kan al dat gezeur en gebash niet eens ophouden, ook mijn vrienden zijn het niet in Den Haag met al hun regeltjes en noem maar op.
Maar het zijn wel de mensen die voor ons als burger kei maar dan ook keihard aan het werk zijn om alles zo goed mogelijk te redden wat er te redden valt.
Ik heb ergens gelezen dat mensen die in het kabinet zitten gemiddeld 100 tot 120 uur draaien per week op dit moment, overleg hier, spreken met die groep daar, onwijs moeilijke knopen doorhakken.....ga er maar aan staan.
En dan nog die kar met stront elke keer over je heen krijgen, onder het motto van, jullie zitten lekker in het pluche, makkelijk geld verdienen.
Het zijn moeilijke tijden op dit moment voor iedereen, veel vrienden van mij zijn ZZP-er en die zien hun inkomen de komende periode voor onbepaalde tijd verdampen.
Ouderen die in een isolement zitten vanwege het virus, kinderen die niet naar school gaan(niet dat die kinderen dat erg vinden, mijn dochter stond ook 10 minuten te juichen haha), winkels die leeg gekocht worden, er is een grote groep Nederlanders die zich gek hebben laten maken om wat voor reden dan ook wat dat laatste betreft.
Misschien moeten we gewoon allemaal ons steentje bijdragen, even die oudere buur (m/v) helpen aan een paar boodschapjes, desnoods even bellen met elkaar om wat aanspraak te geven, toch even een bestelling plaatsen bij het restaurant zodat ook die niet met voedsel blijft zitten wat ze weg kunnen gooien, of misschien een streamings-accountje delen met iemand die het financieel minder goed heeft en wel even wat afleiding kan gebruiken, gewoon van die kleine dingen doen voor elkaar, samen de schouders eronder en hier doorheen zien te komen met zijn allen.
Zo die ergenis ben ik even kwijt, lucht wel lekker op.
Nee even serieus, Nederlanders blinken uit in mopperen ook ik kan er zeker wat van, maar in dit soort tijden moeten we toch even de negativiteit naast ons neer leggen en logisch blijven nadenken, en vooral ook verstandig blijven nadenken.