Mensen. Leuk, die positiviteit, maar de teleurstelling gaat groter zijn.
Ik ben geen pessimist, ik ben positief gestemd dat we deze crisis gaan overwinnen. Maar ik ben ook een realist. Bereid je maar voor op maanden waarin een maatschappij enkel om werk, scholing en het noodzakelijke draait. Leer genieten van hetgeen je wél hebt in plaats van wat er niet meer is. Op die manier kan je het in mijn ogen beter positief aanvliegen en draaglijk maken.
Hoe meer we nu luisteren, hoe minder verdere beperkingen er nodig zijn zodat we nog een 'gewoon' leven kunnen zijn.
En ja. Uiteraard is het zwaar ruk dat de vakanties allemaal vervallen en we niks leuks meer kunnen en mogen doen. Maar ik hoop vooral dat iedereen nu eens de echte waarde van het leven in een land als Nederland leert waarderen. Want als we dit al niet meer aan kunnen, zijn we echt een egocentrische verwende rukmaatschappij geworden.
Wij zouden in de herfstvakantie naar Europapark. Enige wat -gelukkig- nog maar gepland stond dit jaar aan vakantie. Voorlopig ga ik er van uit dat ook dat uitje misschien wel uitgesteld moet worden. 🙂