Het is een never ending story of het wel/niet ethisch verantwoord is niet-noodzakelijke dingen te doen. Het is een gevoelig onderwerp, maar ik respecteer beide kanten van het verhaal. Met de punten die je aanhaalt Niek ben ik het volkomen eens; dan zou je misschien denken: dan is de keuze om niet te gaan toch snel gemaakt?
Ik heb vaak twijfel of ik iets wel of niet moet doen omtrent de coronasituatie - en ik zal vast niet de enige zijn. Het meest "coronaproof" is die situatie waarin niemand meer niet-noodzakelijke reizen/uitstapjes maakt. Ook dat eist op een gegeven moment z'n tol; nog meer bedrijven vallen om en de mentale status van de bevolking gaat hard achteruit.
Uiteindelijk moeten we, naar mijn idee, deze tijd gebalanceerd overbruggen. Ik houd me goed aan de regels (en de basisregels zijn écht niet zo ingewikkeld) maar ik probeer ook m'n leven op een normale manier te laten indien dit toegelaten wordt. Op die manier hoeft het niet per se egoïstisch te zijn om voor je plezier dingen te ondernemen, als het maar verstandig en weloverwogen gebeurt.