Progress en dan is maar de vraag hoeveel uitjes mensen zich nog kunnen veroorloven.
Dat is zeker een goede vraag. Ik denk dat mensen die hun werk thuis kunnen doen het gewoon veel beter hebben dan mensen in sectoren waarin dit niet gaat. Daar zal ongetwijfeld een scheve verdeling in de economie ontstaan, maar bijvoorbeeld pretparken op moeten inspelen om meer gasten te trekken (denk aan lagere entreeprijzen), en hier profiteren mensen die een gunstigere baan hebben gewoon meer van.
Overigens wil ik nog inhaken op wat Patrick zei. Ik vind het ook een hele lastige kwestie wat er nou wel moet kunnen en wat niet. Ik ben het helemaal eens dat we gewoon op moeten passen. Tegelijkertijd hou ik me nog steeds netjes aan alle voorschriften, afstand houden van andere mensen, mondkapje op als de situatie erom vraagt, noem het maar op. Dat is in Nederland voor een tijdje best goed gegaan, maar sommige mensen zijn roekelozer geworden, want anders waren we nu niet een van de grootste brandhaarden in Europa. Mijn punt is, zolang je je houdt aan die afstand en verstandig blijft, denk ik dat coronamaatregelen en je hobby uitoefenen best te combineren is. Net zoals wat Patrick zegt, probeer een goede balans te vinden. Maar dan moet je wel echt een voorbeeldfunctie aannemen en niet blind achter alle mensen aanlopen die geen afstand houden of hun mondkapje verkeerd dragen. Dat is niet egoïstisch, dat is gewoon een goed mens zijn en tegelijkertijd goed voor jezelf zijn.