Eergisteren en gisteren bezocht ik respectievelijk Holiday Park en Tripsdrill. Twee dagen met heerlijk weer in augustus... dat is dus vragen om drukte. En die kwam er ook: Holiday Park kondigde bij de parking reeds aan dat het park uitverkocht was en ik vermoed dat ook Tripsdrill tegen z'n (corona)limiet aan zat, want de rijen voor topattracties stonden allemaal tot ver buiten de eigenlijke wachtruimte. Dit is enigszins normaal als je social distancing in rekening brengt, maar helaas lijkt die periode achter de rug in Duitsland.
Afstand houden is een illusie geworden, zelfs ondanks de duidelijke markeringen die zowel Holiday Park als Tripsdrill aangebracht hebben. Toen mijn reisgenoot onze achterligger daarop attent maakte, kwam er een botte opmerking: 'Frau Merkel heeft gezegd dat we geen afstand meer moeten houden omdat we maskers dragen'. Het blijft ongelooflijk welke domheid (en vooral je-m'en-foutisme) er bij de gemiddelde pretparkbezoeker heerst. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat Angela Merkel iets gezegd heeft als 'ga allemaal maar lekker dicht op elkaar staan'. Heb je het moeilijk met zulke domheid? Vermijd dan sowieso de pretparken tijdens deze drukke weken in augustus...