Ben dinsdag in Phantasialand geweest.
Moet zeggen dat het aardig geregeld is, maar in lang niet de hele wachtrij van de attracties vind je de 1.5 meter stippen.
Met een mondkapje op lopen in de attracties, wachtruimtes, winkels en afgesloten/overdekte gebieden (lees wuze town) viel me erg mee. Ook in het ov op de heen en terug reis het kapje ophouden viel me mee.
Alleen duurde het tot vanmorgen dat ik niet meer het kapje op mn gezicht voelde. Toen ik terug was, en gisteren heb ik het kapje op mn gezicht gevoeld terwijl ik hem toch echt af had.
Verder hield bijna iedereen zich aan het dragen van het kapje in de wachtrijen, maar er werd bijna niet gecontroleerd. Alleen wat hangjeugd dacht het beter te weten en deed het kapje pas op naarmate het station van de attractie in zicht kwam, maar dit bijna niet gezien.
Verder werd de 1.5 afstand ook redelijk goed gehandhaafd. Moest wel af en toe even een stap naar voren of achter zetten als iemand echt te dicht bij kwam, maar ik trok me er ook niet echt veel van aan als het wel gebeurde. Zelf wel op gelet, maar ja, niet iedereen deed het blijkbaar.
Toch moet ik zeggen dat het me al met al goed meegevallen is in Phantasialand. Eens kijken bij onze eigen parken deze zomer of ik dat achteraf ook kan zeggen.
Voor nu kan ik zeggen dat een dagje phl zeker aan te bevelen is, ook als je moet reserveren.
Alleen de wachttijden kloppen niet helemaal.
Taron gaf bijvoorbeeld 20 minuten wachten aan, terwijl het toch 30-40 minuten wachten was.
De beide winja's gaven 25 minuten aan, maar ook hier een goede 35 minuten (x2) aangeschoven.
Chiapas gaf 10 aan, en hier 20 minuten aangeschoven.
Maar toch, op een snikhete dag kwam zelfs River Quest niet boven de 30 minuten (heb hem niet gedaan want wilde niet soaked worden) en bij de andere topattracties ook niet. Heb alles gedaan met uitzondering van Raik (toen ik hem wilde doen stond er 40 minuten, en later toen ik hem nog wilde doen was de wachtrij net gesloten) en River quest. En heb de wachttijden de hele dag in de gaten gehouden.
Bijna alles heb ik zelfs 2 a 3 keer kunnen doen, en bij Hollywood tour, Crazy Bats, splash battle en Black Mamba zo vanaf half vijf zelfs kunnen blijven zitten voor een extra ritje. Nu is dat bij de splash battle niet zo verwonderlijk, maar vooral bij Black Mamba toch wel degelijk 🙂
Verder viel me op dat hoezeer phl ook liet blijken dat er geen vrije zitplaatsen te kiezen waren, dat er toch niet heel erg moeilijk werd gedaan als je dit toch wilde.
Dus ja, ik raad een dagje phl in deze corona tijden wel degelijk aan 😃