Zowel gisteren als vandaag naar Walibi Holland geweest en wat hebben ze het daar toch goed op orde 🙌
Het fastlane systeem werkt werkelijk waar fantastisch! Nog voordat je in het park bent al reserveren voor een attractie, en ook in het park zelf werkt het systeem erg soepel. Nadat je bijvoorbeeld bent ingecheckt bij Untamed kun je al direct een reservering maken voor de volgende baan. Wanneer je 10 minuten later uit Untamed komt, en eventueel een infill meepakt kun je meteen door in de volgende achtbaan. Top! Ik kan me voorstellen dat het voor Walibi zelf ook erg fijn werkt. De horeca omzet moet toch stijgen zou je zeggen en ook voor de ‘single shot’ met eenmaal snelle toegang voor €8 zullen wel meer mensen gevoelig voor zijn dan in het verleden. Slim 👌
Tijd doorbrengen op een plek naar keuze in het park ipv in een wachtrij? De droom van menig bezoeker. Ook na de Corona tijd mag wat mij betreft dit systeem blijven 😃
Qua wachtrijen e.d. Is het veel dranghekken en tape, maar daar lijkt momenteel geen enkel park een mooie oplossing op gevonden te hebben. De desinfectiepunten zijn netjes en zijn er in overvloed. Waarom doet het drukst bezochte park van NL het momenteel nog met statafels met lossen pompjes? De bezoekers houden zich overigens over het algemeen netjes aan de onderlinge afstand, en zo niet dan spreekt het personeel ze aan. Uiteraard werkt een vriendelijke blik naar de vloer vaak ook.
De enige uitdaging momenteel zit hem in het optimaliseren van de capaciteit voor fast lane, soms draaien attracties met lege karretjes terwijl er virtueel tóch wel een rij staat. Het personeel werkt overigens super door. Untamed stond vaak pas nét in de remmen terwijl de tweede trein het station uit ging. Vandaag 4 uurtjes in het park geweest en met 2x Untamed, 2x X-Press, Crazy River, Goliath, Reuzenrad, Lost Gravity en een bulk aan content voor Themepark.inc weer voldaan huiswaarts gekeerd. Ik kan het iedereen aanraden om binnenkort een bezoekje te brengen ☺️
En potverdorie Untamed lijkt gewoon nóg harder te gaan dan vorig jaar. Wat. Een. Baan. ❤️