ppc-anoniem-2 Dus ja. Er zijn risico’s. Maar zoals ook in het nieuws was. De meerderheid draagt mondkapjes en aanraking van anderen wordt vermeden. Soms moet je de regels een beetje buigen om je stem te laten horen. En zo zie ik de black lives matter en diversity demonstraties wel. Daar mogen we de ogen niet voor dicht doen.
Ja, het recht op demonstratie is een groot goed, en nee, een demonstratie komt nooit goed uit, beetje de aard van een demonstratie.
Maar een pandemie met bijbehorende crisis heeft ongeveer niemand op de wereld ooit mee gemaakt.
Wat er nu op de dam gebeurt past niet in deze tijd, voor geen enkele actie, voor geen boer, geen black lives matters, zelfs geen "tegen 1,5 meter demonstratie".
Mensen werden tot paar dagen geleden beboet als ze met 4 man een meter uit elkaar op een kleedje zaten, en nu zitten er duizenden op de dam te schreeuwen en te roepen en is het excuus "ja, ze dragen een mondkapje"
Elke demonstratie van dit formaat in deze opzet verneukt verder ook gewoon het hele draagvlak voor al de moeilijke maatregelen, en krijg je aan alle kanten dus weer gedoe.
Morgen werkt de politiek weer dus krijgen we de ophef over de demonstratie, waarna de demonstranten natuurlijk "zie je wel, racisme" word geroepen
De BOA's die al zeuren om bewapend te worden (moeten we niet willen overigens) hebben straks natuurlijk alleen maar meer discussie als die een maatregel moeten handhaven (want tijdens een demonstratie mag wel alles), dus dat worden ook gerust incidenten met die reden.
Een machinist die een te drukke trein stil zet gaat gedoe krijgen, want op de dam mocht het ook allemaal.
Bedrijven die moeite doen voor allerhande maatregelen netjes uit te voeren zullen ook wel denken "waarom moet ik die moeite allemaal doen, op de dam hoeft t ook niet, ik neem t niet zo nauw"
En zo kan je nog wel effe door gaan.
Nee, of ze hadden de demo echt een mega ruimte moeten geven zodat er goed ruimte gehouden kon worden, of gewoonweg moeten verbieden, en als je het er niet mee eens bent, span maar een kortgeding aan, laat een onafhankelijke rechter maar kijken, het belang van het heel land, of een demonstratie (waarbij het in dit geval niet eens iets is van ons land)