DaltonTerror Het erge hieraan is dat ze vanaf 19 april ook niet meer betaald worden. Vraag me af hoe lang die mensen dat daar volhouden aangezien er niet zoveel overheidssteun is als hier.
Het goede nieuws is dat door de CARES Act er tijdelijk veel meer geld beschikbaar is voor werklozen in de VS. Gemiddeld krijgt iemand die werkloos raakt in de VS van hun staat zo'n $450 per week (dat is in mijn staat bijna $600, maar elders is 't soms wel minder) en daar komt nu tijdelijk nog eens $600 per week bovenop van de federale overheid ongeacht wat je verdiende. Wetende dat veel Disney-personeel amper $15 per uur verdient, levert dat voor veel gewone castmembers dus op dat hun gedwongen verlof misschien wel tijdelijk meer netto geld oplevert dan blijven werken.
Ik zit zelf ook in zo'n gedwongen verlof-situatie hier in Amerika en ik doe financieel wel een stapje terug de komende maanden, maar het is door de tijdelijke noodwet die twee weken geleden aan is genomen wel goed te overleven hoor. Vrijwel iedere nu plots werkloze Amerikaan die $45.000 per jaar of minder verdiende krijgt sowieso tot 31 juli eigenlijk zijn volle salaris doorbetaald. Daarna wordt 't eventueel wel stuk minder, maar zo ver zijn we nog lang niet.
Komt nog eens bij dat vrijwel iedereen die in 2018 belasting betaalde deze maand ook nog eens een bonus van $1200 krijgt. Of ze nu werkloos zijn geraakt of niet.