Erik Mensen hebben toch meestal wel een budget om leuke dingen mee te doen. Dat budget blijft nu staan. Als ze dan opeens naar Walibi mogen, dan wordt daar voor betaald, neem dat maar van mij aan.
Niet helemaal met je eens. Gezien de ernstige economische crisis die eraan komt, zullen inderdaad veel mensen koopkracht verliezen. Ook de mensen die hun baan kunnen behouden omdat ze thuis kunnen werken, zullen daar last van krijgen (want ook de bedrijven waarvoor ze werken kunnen last hebben van die crisis). Dan zullen mensen wel 3x nadenken voordat ze hun euro's uitgeven. Vakanties en attractieparken staan dan lang niet voor iedereen bovenaan de lijst, aangezien er goedkopere opties voor vermaak zijn.
Tonnie Een park heeft ook een "onder de streep" en met hoe de Nederlandse steunmaatregelen werken verlies je overheids steun als je omzet gaat draaien, hierdoor word open gaan (met aanpassingen, en duurdere operations) nog eens extra "duur" omdat je steun verliest.
Ik heb me niet zo in deze regels verdiept, dus oprechte vraag: als het van de overheid weer zou mogen dat je open gaat als bedrijf (attractiepark, restaurant, bioscoop, whatever), dan mag je dus besluiten dicht te blijven en dan blijft de overheid je steunen? Het lijkt mij dat als de overheid zegt: je mag open, dat de steun dan automatisch wegvalt (al dan niet met een bepaalde 'overgangstermijn')?