Mark Voorgaande weken waren er ook diverse vakanties in onze en buurlanden. Volgens mij is dit altijd een rustige periode, ik zou die conclusie pas durven te maken als de kerstperiode zo rustig is. Overigens denk ik dat het mee gaat vallen, als ik naar mijzelf kijk heb ik liever een QR-code als mondflap en het is eerder de avondbeperkingen die me nu thuis houden van uitjes als die code. Gezien de 80%+ vaccinatiegraad verwacht ik nog steeds dat het gros van de Nederlanders er hetzelfde over denkt.
Fixma Europa-Park is nu ook 2G, opgelegd door Baden-Württemberg regio In the German state of Baden-Württemberg, the highest corona warning level will apply from Wednesday. https://www.20min.ch/story/das-musst-du-wissen-wenn-du-ueber-die-grenze-nach-baden-wuerttemberg-willst-923537930707
Michael Al sinds de uitbraak van de pandemie kan je geen jaarkaart meer kopen voor EuropaPark, maar heb zojuist een mail gehad dat ze vanaf volgend seizoen weer met een “aanbieding” gaan komen.
Dennis Michael Dat is goed nieuws... Mensen in Duitsland begonnen ook al te klagen met hun verlopen abonnementen.
Tim Pretparken dicht om 17 uur. En de attracties moeten leeg zijn op dat uur. Het is haast niet meer de moeite om een park te bezoeken op die manier. EDIT: En moeten de parken nu ook weer alle spatschermen terugplaatsen? 😵
Progress Tim Erger nog: maar 1 persoon toegestaan per vijf vierkante meter. Dan kun je attracties dus bijna niet meer draaien. Of zou dit een overall maatvoering zijn?
Loekiloeki Tim En moeten de parken nu ook weer alle spatschermen terugplaatsen? Als ze de volledige wachtrij willen gebruiken dan hebben ze geen keus denk ik.
ThrillSeeker Tim Pretparken dicht om 17 uur. En de attracties moeten leeg zijn op dat uur. Het is haast niet meer de moeite om een park te bezoeken op die manier. Zou de Efteling doordeweeks nu ook opengaan om 10 uur? Open zijn van 11 tot 5 is best wel krap als de attracties ook nog stil moeten staan om 5 uur. Voordeel is gelukkig nog wel dat het doordeweeks rustiger is.
Michael Progress dit lijkt me wel een hele strikte interpretatie van woorden. Volgens mij is dat de vuistregels voor de hoeveelheid bezoekers die je mag ontvangen.
Pascal-Manu Ik zou over een paar dagen mijn Efteling Abonnement moeten verlengen. Maar daar wacht ik (heel verstandig) mee. Het is voor elke branche klote dit. Ik woon boven een cafe in Woerden. Diep driest dat het alle bedrijven weer treft. Niet te doen. Voor elke ondernemer niet. Voor ons ook niet ideaal. Wij als pretparkfans willen er natuurlijk ook gewoon op uit zoals we de laatste maanden gewend zijn. Maar wat moet dat moet. Spijtig is het wel. Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee. Ik heb me keurig in laten enten afgelopen mei en het zit er dik in dat ik binnenkort (ik, 40+) de booster prik moet gaan halen. Waar houdt het op.
Progress Pascal-Manu Ik heb me keurig in laten enten afgelopen mei en het zit er dik in dat ik binnenkort (ik, 40+) de booster prik moet gaan halen. Waar houdt het op Dat kunnen we niemand verwijten. Als we elk jaar een herhaalprik moeten halen is dat wat mij betreft te overzien. Elk jaar maatregelen zal op termijn tot een economische ramp leiden, veel branches zijn dan niet meer levensvatbaar.
Michael We hebben die regel volgens mij eerder dit jaar ook gehad namelijk. Toen was het ook 1 bezoeker per 5m2
Pascal-Manu ThrillSeeker Ik mag aannemen dat de Efteling daar zeker op gaat inspelen. En ik denk dat elk (dieren)park in Nederland dit wel moet doen. Anders is het allemaal niet meer rendabel. Ook het terugplaatsen van schotten ed. geeft toch weer een gedoe opleveren.
Pascal-Manu ThrillSeeker Hiermee is je vraag beantwoord: [https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20211126-nieuwe-coronamaatregelen-vanaf-28-november
celebrate1st Mijn vrouw en ik gaan 11 december naar de Efteling. We zien wel hoe en wat en wat we kunnen gaan doen die dag. Erg dat het klaarblijkelijk niet wil lukken... Gelukkig zijn we qua bedrag niet veel kwijt.
Eftelflags Misschien mooi moment om na te denken hoe ze de veehokken en wachtrijprobleem van de Efteling eens permanent oplossen. Ik bedoel; ook buiten Corona was het niet heel erg fijn wachten in de Efteling. Als je ziet hoeveel tijdelijke (rare) oplossingen ze allemaal uit de kast hebben gehaald als het maar even net iets te druk is.... Van mij mogen ze daar wel weer eens kritischer naar kijken.
ppc-anoniem-2 Eftelflags goliath in Walibi, platform 13 in hetzelfde park, verscheidene rijen in plopsa parken, dit is denk wel een algemeen punt waar wat mee gedaan mag worden. Als de wachtvee hokken verdwijnen is dat wel een plus!
Japio Eftelflags Misschien mooi moment om na te denken hoe ze de veehokken en wachtrijprobleem van de Efteling eens permanent oplossen. Aangezien hun nieuwste aanwinst een van de lelijkste veehokrijen van het park heeft gekregen denk ik niet dat het hoog op het lijstje staat.