JeepeeB Maar welke planning er dan ook komt het zal nooit goed zijn.
Toch denk ik dat we nog best wat kunnen leren van andere landen. Ik denk dat op sommige punten dat ik blij ben dat ik in Nederland woon en met alle vrijheden die we in het hele corona verhaal nog hebben, maar aan de andere kant resulteert die vrijheid ook in een heel hoop onzekerheid . . .
. . . je kan niet peilen wanneer Rutte, de Jonge en het OMT het weer op hun heupen krijgen.
En daarmee bedoel ik niet dat de keuzes die nu worden gemaakt niet goed zijn, ik denk dat ze te laat zijn gekomen want we zagen het eind September al mis gaan maar goed, dat is dan maar zo. Maar de keuzes die worden gemaakt zijn zo grillig. Je kan je als ondernemer of gewone Nederlander niet voorbereiden op wat er gaat gebeuren. Tuurlijk heb je gezond verstand waar je vanuit moet gaan, maar dan nog zijn de keuzes die worden gemaakt niet of in ieder geval lastig te peilen.
Er zijn ook landen die er een DORSCON (Disease Outbreak Response System CONdition) model hanteren en hier tuurlijk wel aan schaven, want de situatie is niet gelijk aan die van vorig jaar, maar nog steeds worden redelijkerwijs dezelfde signaalwaarden gebruikt om over te gaan op level 3, 4 of 5 en de daarbij behorende richtlijnen . . .
. . . en dan is een lockdown of een vroege sluiting van horeca nog steeds niet leuk, maar het is in ieder geval iets dat van tevoren is afgesproken en wat je aan kon zien komen. Hoewel je op je klompen kon aanvoelen dat de regering hard zou ingrijpen vind ik de keuzes die zijn gemaakt nog steeds bijzonder mild voor een situatie met 14.000 positieve testen per dag gemiddeld en 173 ziekenhuisopnames per dag gemiddeld. Ik vind het beleid niet meer te rijmen, ergens hadden als je naar de cijfers kijkt de ingrepen veel harder moeten zijn naar mijn idee, ook al stroomt de IC nog niet over . . .
JeepeeB Een gerichte Lockdown, het hele land staat op zijn achterste benen.
Ik denk juist, dat doordat men vanuit de overheid niet van tevoren aangeeft wat men signaalwaarden vind en wat de consequenties zijn als er teveel besmettingen / opnamen / ic-ers zijn en daar ook bepaalde waarden op plakken, dat zorgt ervoor dat je in ieder geval het gevoel geeft intussen een beetje controle op de zaak te hebben. Het nog steeds geen duidelijkheid geven over wat je doet wanneer de situatie verslechtert speelt de kritiek alleen maar in de hand en zorgt er alleen maar voor dat alle kritiek die @JeepeeB hierboven aangeeft nog meer voedingsboden krijgt.
Nee, ik heb nog steeds respect voor het feit dat Rutte, de Jonge en het OMT nog steeds proberen te sturen, het is alleen jammer dat het na bijna 2 jaar nog steeds op de achteruitkijkspiegel gaat.
Overigens, ook mijn post, het heeft intussen weinig meer met COVID in de pretparken te maken maar meer met COVID in het algemeen 😉 🙂 😛 😃