Tonnie Laten we eerst eens zorgen dat het CTB breed ingevoerd en uitgevoerd wordt.
voor een Efteling is het ook veel simpeler om het aan de deur te doen, scheelt personeel tegenover dit op allerhande plekken in het park te moeten doen.
Ja Tonnie, maar dat KAN dus nu niet. Iedereen is het er inmiddels wel over eens dat het veel simpeler is om het aan de poort te doen. Alleen zijn de parken er niet blij mee, omdat ze het liefst iedereen binnenlaten. En daar is de Efteling niet de enige in.
Kees Klesman van de Club van Elf:
„Je ziet bij bioscoop Pathé dat er veertig procent minder bezoekers komen. De attracties die in de winter geopend zijn, hebben die omzet nodig om in het voorjaar voldoende cashflow te hebben. Deze maatregel gaat geld kosten, maar de compensatie door de overheid is gestopt.” Daarnaast ziet hij praktische bezwaren voor een uitje met het gezin: „De vaccinatiegraad onder kinderen is lager, dus die moeten rondom school nog een afspraak maken voor testen voor toegang. Dat maakt een spontaan bezoekje wel erg lastig.”
Bart Jaspers van Toverland:
Toverland laat via woordvoerder Bart Jaspers weten het voornemen ’jammer te vinden’. „We zijn straks verplicht om mensen uit te sluiten”, vertelt Jaspers. „En dat gaat tegen onze kernwaarden in. We willen geen scheidsrechter zijn van wie we wel en niet binnenlaten.”
Tonnie Maar verder is het enorm frappant hoe jij als iets over TVL gaat uit zijn verband rukt (1,5 meter in achtbanen los laten op eigen houtje) en alles van de Efteling wederom met de mantel der liefde bedekt of toeschrijft als dat de gemeente het goed keurt en de Efteling er echt niets aan kan doen....
Dan heb je toch echt niet goed gelezen; ik geef juist aan dat de Efteling fouten heeft gemaakt. (Persoonlijk vind ik het loslaten van de anderhalve meter regel een flinke overtreding van de destijds geldende maatregelen; veel gevaarlijker dan het betreden van een gebouwtje met een mondkapje in plaats van met een QR code, maar dat doet niet terzake).
Tonnie Maar nee hoor, alles wat Toverland doet is erger omdat het Toverland is, en de Efteling is de zielige ondernemer die de grenzen wel moet opzoeken....
Dit is een beetje kinderachtig van je. Ik verwijt Toverland helemaal niets; ik schreef letterlijk dit:
"Dat neem ik het park verder niet kwalijk; fouten worden immers overal gemaakt en in veel gevallen niet expres. Laten we ook niet vergeten dat de regelgeving vanuit de overheid in veel gevallen ronduit onduidelijk is geweest."
Ik heb er alle begrip voor als Toverland de grenzen opzoekt, net zoals als de Efteling, Duinrell, of voor mijn part Ikea dat doet. Dit zijn allemaal ondernemers die hun bedrijf proberen te redden. Waar het mij om gaat is hoe de berichtgeving hierover was. Daar is duidelijk met twee maten gemeten.