Herkenbaar. Ik wil ontzettend graag, maar een pretpark of ook dagje uit is voor mij een vlucht uit realiteit en door alle maatregelen is het dat momenteel niet. Niks gaat spontaan en makkelijk. Ik heb daar vooral vorig jaar veel moeite mee gehad en me ontzettend opgesloten. De Efteling bijvoorbeeld lijkt me een drama met alle plexi schermen, Toverland uiteindelijk wel bezocht en dat viel hoogzomer toen reuze mee qua beleving maar de dagjes of weekendjes Duitsland die we normaliter vaak doen niet gedaan “want je moest daar zo’n achterlijke mondkap op”.
Uiteindelijk door dit gedrag -waarbij ik dacht me juist goed aan te passen door drukte te vermijden- en het vele thuiswerken een kutwinter achter de rug waar ik oververmoeidheid klachten heb gekregen.
Kortom, de drang naar pretpark bezoek en ontspanning is er wel en we gaan er momenteel veel uit naar stadjes of natuur en bezoeken meermaals per weekend een terrasje om te ontspannen.
Voor pretparken en dierentuinen kijk ik vooral uit naar het moment dat ook binnen alles open is volgende week zodat de beleving compleet is.
Ik hoop vooral zo snel mogelijk weer normaal naar een pretpark te kunnen, zonder 1,5 meter, mondkapje of onzinnige testmaatschappij (waar de parken zich gelukkig tegen hebben afgezet).
Tot die tijd zal ik me door de maatregelen niet meer zo laten tegenhouden, maar hierdoor is de drang er ook niet om wekelijks en à la minute naar een pretpark te rennen.
Maar ik heb goede hoop dat die tijd snel weer aan breekt. Hopelijk richting einde zomer...