Aha, dat maakt het al wat duidelijker
R0xannaBanana Daarnaast moet je (in Duitsland) 10 dagen in quarantaine, maar mag je je na 5 dagen al laten testen bij een Duitse GGZ.
Als ik het goed heb begrepen is dit niet nodig voor mij, want ik ga mijn bezoek niet langer maken dan 24 uur.
Voor zover ik het heb gezien, ben ik op het volgende gekomen, verbeter me aub als ik het fout heb
Je kan een sneltest doen zoals die van flowflex (verkrijgbaar in de supermarkten enzovoort). DIe mag niet ouder zijn dan 48 uur en daarmee mag je wel Duitsland in als die negatief is.
EDIT: ik zie net dat de Limburger een artikel heeft geplaatst dat deze test niet meer nodig is voor bezoeken korter dan 48 uur, vanaf a.s. zondag.
Phantasialand vraagt om een officiële PCR-test of sneltest die uitgevoerd is door bevoegd personeel, dus flowflex sneltesten zijn niet voldoende. Dit kan inderdaad zoals R0xannaBanana zegt niet zo'n gratis test zijn want het is niet voor werk of onderwijs. Als je in Duitsland bent kan je je wel laten testen bij zo'n bevoegd testcentrum, maar ik weet niet of Nederlanders daar ook een afspraak voor kunnen maken en als het wel mag, hoe Nederlanders dat moeten doen. En ik vraag me af of ik dan niet net zo goed in Nederland kan testen, ervan uitgaande dat het zowel in Duitsland als in Nederland geld kost om te testen.