Vandaag voor het eerst Voltron gedaan, Thijs is gelukkig wel echt 130 dus we konden met z’n vieren de achtbaan beleven.
Toevallig ben ik -net als mijn eerste bezoek aan Ride to Happiness- niet 100% fit, dus dat kleurt mijn mening op dit moment wel.
Enfin. Het gebied zelf is op het eerste blik prachtig! In zoverre je dat met de ochtendrun kan beleven, want het is ook wat rommelig met iedereen die tegelijk de nieuwe achtbaan moet doen. Gelukkig is er voldoende overflow ruimte gecreëerd en met nog geen uurtje wachten konden we de achtbaan doen.
Waarbij opgemerkt dat de indoor wachtrij echt heel tof is, wat een waanzinnige ruimte, tof de Tesla Coils en wat een goede spanningsopbouw.
Ook dikke plus voor de capaciteit van de attractie, trein na trein wordt weggestuurd en dat voor een nieuwe achtbaan met veel effecten. Van kinderziektes lijkt momenteel geen enkele sprake.
Dan de rit zelf, omdat ik niet geheel lekker was, was ik bang wat misselijk te worden maar daar is gelukkig geen sprake van. De rit is snel en veel abrupte bewegingen, maar nergens wordt het vervelend. Wel moet ik zeggen dat het deel na de draaischijf en tweede launch op stukken net wat onprettiger was.
Iris en Thijs vonden hem ook erg tof maar moesten wel echt bijkomen en stiekem papa ook wel.
Het is een achtbaan die EP kon gebruiken, net wat wilder als de anderen en wederom een baan met top operations. Ik weet echter ook wel zeker dat het niet mijn favoriet gaat worden, daarvoor hou ik toch niet wat meer van groteske bewegingen.
Zijn er ook minpunten te noemen? Absoluut!
Het gebied oogt op het eerste gezicht prachtig, maar is ook wel een grote hittetrekkende open vlakte, ik wil hier hartje zomer niet zijn.
Daarnaast begrijp ik niet waarom EP een aantal zwarte gebouwen vlak naast het gebied op trekt, zonde!
Tenslotte is de baan voor mij op vlakken -oncomfortabel- abrupt, en hadden we de pech van een trillende trein. Ik zat daarnaast links waar Francis net na een tweede rit aangeeft dat dat voor haar een veel heftigere plek was.
De kinderen en Francis komen net terug van rit twee, voorin en soepele trein en zijn nu in ieder geval een stuk prettiger uit de baan gekomen.
Komende woensdag hoop ik me wat lekkerder te voelen voor een tweede review. RtH was met een tweede rit ook veel prettiger, hopelijk stijgt hij nog in mijn lijstje.