Eftelflags
Ik sluit me hierbij aan. Al heb ik weinig banen weten te openen die zo wisselend ontvangen worden. Het is duidelijk dat er nog gesleuteld wordt aan de treinen, want er is inderdaad onderling verschil bij de treinen, maar bij geen enkele van mijn 4 ritjes ervaarde ik storend gerammel. Is de baan botersoepel? Neen, maar het gros van de achtbanen is dat ook niet en daar kruipen we ook allemaal in. En heb je het baanverloop van Voltron al eens bekeken? Weinige bouwers doen het Mack na, en door de krapte van de elementen zal je altijd wel een heftiger ritverloop ervaren. Het altijd maar analyseren van elke rit van 'hier op dit stuk rammelt bij deze trein het 3e zitje op de 3e rij iets meer dan bij trein 2' heb ik ook nooit gesnapt. Wielafstelling is één ding, maar een rit is ook nog onderhevig aan zoveel andere factoren. Warm, koud, regen, droog, krap bochtenwerk of uitgestrekte elementen, dat heeft allemaal invloed op je ritervaring.
Na de relatief gemengde ontvangst was ik dan ook zeer benieuwd naar hoe ik het zou ervaren, en ik werd van mijn sokken geblazen. De tesla coils in de binnenwachtrij zijn van het coolste dat ik ooit gezien heb, en de rit zelf was niet minder dan subliem. Wat hier allemaal gebeurt heb ik nog maar weinig mogen ervaren in een achtbaan. En de airtime, DE AIRTIME, jongens toch. Mack levert een achtbaan af van absolute topklasse, en dan is een knikje hier en daar snel vergeven.
Nog even kuddo's aan EP over de operations de afgelopen dagen. Dinsdag werd namelijk een gemiddeld drukke dag voorspeld maar dit werd al snel naar 'extreem druk' bijgesteld door het prachtige weer, met -volgens Looopings- een capaciteit van 93%. Maar de operations bij alle achtbanen waren als vanouds van wereldklasse. Voltron draaide op één moment na storingsloos, wat mij verbaasde gezien de complexe technieken die gebruikt worden in deze achtbaan. (het pre-launch stuk is wat mij betreft een van de beste innovaties van de afgelopen jaren!) De extreme drukte zorgde op geen enkel moment voor enige irritatie.