VOLTRON - MAG HET WAT MINDER?
Vorige week voor het eerst Voltron Nevera mogen ervaren. Ik herken heel sterk de punten die hier aangedragen zijn. De lancering richting de eerste inversie is briljant en de hang time verrassend lang. Daarna volgen de elementen elkaar in razend tempo op. Dat is ook meteen mijn grootste punt van kritiek. Je krijgt als inzittende geen moment rust. De pacing klopt niet, het lijkt het wel een kermisattractie die elke drie seconden een soort van draai maakt. De elementen zijn enorm krap. Je merkt dat de beperkte footprint het baanverloop sterk heeft beïnvloed. Geen sierlijke halen. De baan rammelt behoorlijk en je wordt als inzittende voortdurend omhoog en onlaag gesleurd op een net te oncomfortabele wijze. Als je zo’n baan wil produceren is het wel verdomde belangrijk dat er geen enkel knikje of rammeltje in zit. Halverwege is er een stall met veel hang time. Gaaf element. De draaischijf voegt een welverdiende pauze toe voordat er nog een laatste keer op je ingebeukt wordt, maar haalt het tempo uit de hele ervaring. De top hat die volgt zorgt juist voor nul air time en dat is best gek, want dat leek me toch het doel.
Al met al een heel heftige baan. Leuk om een keer gedaan te hebben, maar een lage herhaalwaarde. Ik merkte halverwege dat ik misselijk begon te worden, dat is tot nu toe geen enkele andere baan gelukt. Mag het misschien wat minder?