Ik denk vooral dat ze dit zo goedkoop en slim mogelijk willen plaatsen. Iets waar Europa-Park alle ervaring in heeft. Helaas soms. Want hoe gaaf was het om eens een echt nieuw groot themagebied te krijgen met alle faciliteiten die dat met zich meebrengt. Nu dit er weer zo tussen wordt gepropt ga je nog meer drukte geven op 1 van de drukste stukken park. Ik snap het nog niet helemaal en kan nog niet enthousiast worden.
Even puur suggestief. Maar wellicht kunnen ze nog niet meer uitbouwen omdat deze baan volledig in het 'oude park/grondgebied' wordt gebouwd. Het grondgebied achter Poseidon/Traumatica gebied is niet bebouwd en is destijds gekocht. De toegangsweg is verlegd en daar ligt een enorme lap grond. Maar welk bestemmingsplan zit daarop? Wellicht heeft EP voorlopig even helemaal geen zin in vergunningen gedoe, rechtszaken met de buurt en willen ze snel door. Wellicht mogen ze dat stuk grond nog totaal niet bebouwen vanwege 1001 redenen.
Wat mij vooral opviel is dat het park is opgedeeld in Decibel zone's. Een nieuw stuk grond zal ook weer een aanpassing daarin moeten betekenen en volgens mij is dat het hete hangijzer van EP op dit moment. Dus net als de Efteling zie ik hier toch een park wat zich voorlopig alleen nog maar focust op hun reeds bestaande vergunningen en bestemmingsplannen. Dus met minimale risico toch een achtbaan bouwen. Zo voelt dit project nu.
Nu; EP wilt altijd maar snel-snel-snel-snel. En het voelt hier toch dat de Roland Mack maar druk blijft geven om dat park snel uit te breiden. Logisch, hij zit aan het einde van zijn carrière en zoals in velen familiebedrijven heb je dan een vader/leider die nog even al zijn toekomstplannen erdoorheen wilt duwen. Maar ik zie toch liever een EP die eens een stapje terug doet, nadenkt wat het park echt nodig heeft en daarop verder gaat investeren. In mijn ogen is dat niet de zoveelste coaster gepropt in het park. Maar eerder een groots themagebied wat capaciteit geeft in de horeca, randfaciliteiten en sfeer. Daarmee kan je ook eens weer kritisch kijken naar oudere gebieden. In een privé app groep kwam het idee om het Italiaanse gebied eens opnieuw te doen. Haal dat gedateerde spookhuis eruit, maak een betere looproute en maak een nieuw spookhuis met een toffe coaster in een Roemeens themagebied. Dat zijn investeringen die het park echt kan gebruiken.