Quefox_ Ik ben vooral in shock van hoeveel jij bij jou in de stad voor een bolletje ijs betaald. Bij ons in het dorp kost bij de ijssalon een bolletje huisgemaakt schepijs "slechts" €1,50.
Amai, dat is echt heel goedkoop. Ik heb in geen jaren zo'n lage prijs gezien voor een bol ijs.
Vorig jaar zijn we naar de Gentse Feesten geweest en vroegen ze 3,5 Euro voor 1 bol (geen grote, maar een standaard bol). Dit hebben we toen overgeslaan. De 3 Euro bol waarover ik sprak is ook een gewone bol. Vroeger waren ze groter,
Ik woon in België, dus horeca is hier over het algemeen duurder dan in Nederland. Het valt wel op dat het hier allemaal heel duur is geworden sinds corona als ik het vergelijk met het buitenland. Misschien is dit door de automatische loonsindexering.
Onlangs zijn we naar een avondmarkt gegaan, daar stond er een kraam met snoep, je kon er ook suikerspinnen kopen aan 3,5 Euro. Dan zijn we wat verder gelopen en hebben we de goedkoopste gevonden aan 3 Euro.
Enkele weken geleden in de Efteling zag ik dat het maar 2 Euro was... in een pretpark.
In Europa Park was het 2,5 Euro.
We gingen 2 avonden gaan uiteten in Rust (1e avond in Mamma Mia pizzeria en de 2e avond in The Chicken). We lagen voor 3 personen telkens aan 40 à 42 Euro in totaal. Drankje + hoofdgerecht, voor ons kindje enkel een portie frietjes.
Ik heb net even gekeken op de website van de lokale pizzeria in onze kleine stad (want ik woon in de verre Westhoek (in West-Vlaanderen), dus niet in Gent of Antwerpen) en daar is het 16,5 Euro voor de gemiddelde pizza. In Rust was het gemiddeld 12 Euro.