Piet_Verdriet Mijn dochter speelt liever bij Kindervreugd dan Nest hoor. Veel te druk en chaotisch bij Nest. Dat hekwerk er omheen helpt daar niet aan mee.
Of is het papa die niet bij het nest wil zitten omdat het te druk en te schreeuwerig is, en dochterlief maar in kindervreugd moet spelen? Deze vraag kan natuurlijk 2 kanten opgegooid worden. Je kunt via internet natuurlijk niet zien hoe de vork in de steel steekt. Maar ik kan toch met enige redelijkheid zeggen, dat wanneer ik 2x per dag 5 dagen in week langs kindervreugd en nest loop, dat kindervreugd zo goed als uitgestorven is, en nest een levendige populaire speeltuin is.
Toegegeven, het is nieuw, en straks wordt ie natuurlijk minder populair. Zo gaat dat met alle nieuwe dingen. Maar ik denk dat kindervreugd straks weer net zo'n dooie speeltuin is als die paar speel toestellen aan de andere kant van 't lavenlaar.
Overigens heb ik me kostelijk vermaakt met de vergelijking van het nest en de standaard speeltuintjes in vinex wijken hierboven. Het lijkt er totaal NIET op. Ja, een glijbaan is een glijbaan. Zo kunnen we ook zeggen dat expedition everest gewoon een verkapte mijntrein achtbaan is, want ja, hij lijkt wel veel op alle andere mijntrein achtbanen, als je de geverfde beton rotsen weg gaat denken.
Mijn god zeg...
Verder ga ik mee in het verhaal van the real infernape. Een groot klimkasteel was natuurlijk veel spectaculairder geweest en uitbundiger te themen, en unieker te maken. Maar dan is het gelijk minder toegankelijk voor kinderen waar heel het nest voor gemaakt is, kinderen met beperkingen. Daar wordt in dit topic soms even gemakkelijk aan voorbij gegaan.
Anyway, ik pak de komende tijd weer lekker m'n bakje popcorn, en ga me heerlijk vergapen aan de meest krankzinnige dingen die ik voorbij zie komen. Als het nest over 30 jaar verwijderd wordt lezen we weer een hele hoop piepende mensen dat het jammer is dat zo'n typische efteling attractie het veld moet ruimen. As usual. Net als met de bob en de pegasus (die overigens totaal niet efteling waardig waren kwa theming. Die hadden letterlijk in elk ander park kunnen staan)
Ik denk dat sommige mensen teveel verwachten, maar als je realistisch kijkt, naar alles wat we zogenaamd geweldig vinden, zijn het niet meer dan simpele kale attracties met een likje verf, of een simpele kale wachtrij in een loods/hal. Pas sinds DVH hebben we attracties van voor tot achter gethematiseerd. Alles ervoor had altijd wel iets simpels zoals elk standaard pretpark (Veestal, amper decoratie, of slecht aangelegd met enkel een bloemperkje. Veel van die dingen zijn achteraf pas aangepast met groenplannen, nieuwe overkappingen etc)
Dus ik snap de ophef hier vaak niet. Maargoed, het is wel goed voor het op peil houden van de humor natuurlijk.