Ik kan het niet meer eens zijn met de gedachten en meningen die je over dit bijzondere park neerpent. Ik moet zeggen dat sinds ons laatste bezoek een paar maanden geleden het park wel op me is gaan groeien. Eerst vond ik het “super tof maar kwantiteit en geen kwaliteit” en miste ik in het park échte E-tickets naar mijn mening, alles was “gewoon leuk”. Maar met hun uitbreidingen zijn ze laatste jaren enorm goed bezig. Arthur, Voletarium, CanCan Coaster en Piraten in Batavia zijn stuk voor stuk grootse gethematiseerde familiebelevingen welke écht een staaltje Duitse kwaliteit laten zien. Als themaliefhebber zijn dat de toppers die het park eerst miste.
Ook Rulantica heeft me omver geblazen. Hoe het toch kan dat er zo’n negatief beeld is onstaan over dat waterpark onder de fans is me een raadsel. Ik heb aardig wat waterparken ter wereld bezocht en dit was het enige indoor waterpretpark waar het woord ‘wow’ me meermaals uit de mond schoot én waar we een hele dag ons hebben kunnen vermaken. Heb je Rulantica ook bezocht? Zo ja dan ben ik enorm benieuwd naar je mening 😃
Het enige waar Europapark voor mij persoonlijk achteruit in is gegaan zijn de horeca prijzen. Deze zijn de afgelopen jaren flink gestegen. Eerlijk is eerlijk, ze waren wellicht té goedkoop, al was/is dat bij alle Duitse parken zo, maar dat hebben ze nu wel recht getrokken. We waren nu telkens voor een lunch hetzelfde bedrag kwijt als we aan lunch zouden spenderen in Disneyland Parijs. En ook snacks als een bubble wafel met ijs in IJsland was achter gezien extreem overpriced. De kwaliteit van de lunch was telkens prima overigens, maar 10-18€ exclusief drinken voor een maaltijd is voor Duitse begrippen de moeite. Voorheen kreeg je bijvoorbeeld in Griekenland je maaltijd ook op écht servies, dat is inmiddels vervangen door wegwerp. Wellicht i.v.m. Corona dat weet ik niet.
Afijn, in Duitsland hebben ze een van de meest complete en fijne pretparkresorts die ik ken en ik kan niet wachten om met de auto over die ellenlange autobahn te scheuren. Enorm bedankt voor het delen van je fijne report met uitgebreide beschrijvingen en zonnige foto’s, ik heb ervan genoten 😊