Wellicht ligt het puur aan mij. Misschien is het toevallig dat ik het allemaal aantref en me er aan stoor. Misschien is het corona, of is het iets anders? Maar ik weet er de vinger niet op te leggen.
Afgelopen 2 weken ben ik 2x naar 't park geweest als gast, en het stoorde me ontzettend om te zien hoe het park er momenteel bij ligt. De algemene indruk als je loopt is best okay, maar gaande weg kom ik toch dingen tegen dat ik denk; dit is niet bezuinigd, maar hier moet toch meer aan de hand zijn?
Om te beginnen staan overal een hoop effecten uit, water effecten, mist, geur etc. Het is bekend dat dat vanwege de corona crisis is. Prima.
Dan hebben we natuurlijk de bekende Edna die stil staat (en haar verf verliest momenteel) en de walvis van polka marina die al langer lelijk dan mooi is.
Maar als ik dan in 't park storing na storing tegen kom bij attracties (M&M, Jedd, VV) is 't toch wel heel lullig dat dat allemaal zo'n beetje tegelijk gebeurt. De stilstaande animatronics in symbolica, waar je karretje recht op uitkijkt (een dansend koppel, De fabelvis etc) Sprookjes in 't sprookjesbos waaraan je merkt dat 't niet meer is wat het was, vieze fonteinbakken. De fontein op de pardoes promenade die inmiddels al een halve zomer open ligt en afgezet is.
Waarom blijft dit allemaal zo liggen? Hoever kan 't park dit permitteren? Ik ben niet gewend van de efteling dat er zoveel kapot is of er niet uit ziet, en dat het ook nog eens zo lang blijft liggen. Zijn dit de consequenties van corona? Gaat dit bezuinigen op onderhoud gevolg hebben voor de toekomst dat dingen massaal tegelijk kapot gaan? Of komt dit nu allemaal door keuzes uit het verleden, en is het toevallig allemaal teveel om in deze crisis tegelijk op te lossen?
Ik ben wel benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken en wat jullie tegen komen.