Zoals we weten is Disney druk bezig met twee dikke Star Wars gebieden, één in Anaheim en deze in Disney's Hollywood Studios. In de Hollywood Studios is de (gedeeltelijke) opening voorzien voor 29 augustus, dus ga je na die tijd naar Disney World, dan weet je wat voor drukte je te wachten staat 😉

Er komen twee massive attracties:

Millennium Falcon: Smugglers Run

Deze state of the art simulator laat de gasten interactief bezig zijn:

The attraction will put multiple guests into the cockpit of the Millennium Falcon, where they will each have a specific job during a mission. The outcome of the ride's events and the performance of the guest will give them a reputation that will affect other experiences within Galaxy's Edge beyond the ride itself. The official name of the ride has yet to be revealed, though internally, it has been given the working title "Big Bird". Originally, guests were to have complete control over the Falcon's path. Disney later changed this over fears that certain guests would intentionally crash it in seconds to ruin the experience for other guests for their own pleasure. During the ride, lights will flash to tell guests when they need to interact with particular buttons and switches in the cockpit.
(bron: disney.fandom.com )

voor de fans van de techniek die gebruikt wordt:

On March 28, 2018, it was revealed that Instead of a traditional ride film, the Millennium Falcon ride film is being developed by ILM Experience Lab as a real-time rendered experience in partnership with NVIDIA and Epic Games. The "ride film" will run on the Unreal Engine and be powered by a group of eight NVIDIA Quadro P6000 GPUs, with five QuadroSync projectors offering ultra-high resolution picture.
(bron: disney.fandom.com )

(bron: blooloop)

Star Wars: Rise of the Resistance

Star Wars: Rise of the Resistance was announced as an upcoming attraction found at the Star Wars: Galaxy's Edge themed area of Disneyland, Disney's Hollywood Studios and Walt Disney Studios Park. The attraction will put guests into the middle of a battle between the First Order (including stormtroopers) and the Resistance, and feature an eight-seat ride vehicle known as a First Order Fleet Transport. At one point guests will appear to be inside a Star Destroyer hangar bay. The ride will partly involve a rescue that doesn't go as planned, with a hijacked First Order Fleet Transport being part of the rescue.[1] Like all events portrayed in Galaxy's Edge, the ride takes place between The Last Jedi and Star Wars: Episode IX.
(bron: starwars.fandom.com )

In het gebied zullen straks meer dan genoeg shops en restaurants te vinden zijn:

• Oga’s Cantina
  • Docking Bay 7 Food and Cargo
  • Ronto Roasters
  • Kat Saka’s Kettle
  • Savi’s Workshop – a shop where guests can create and purchase their own custom lightsaber.[50]
  • Dok-Ondar’s Den of Antiquities – a store where guests can purchase Jedi or Sith artifacts.
  • Mubo’s Droid Depot - a shop where guests can create and purchase their own custom droid.
  • Bina’s Creature Stall
  • Toydarian Toyshop
    (bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Galaxy%27s_Edge )

En potverdorie wat wordt dat een dik gebied:

bron: bioreconstruct

Niek heeft de titel veranderd naar Disney bouwt Star Wars Galaxy's Edge in Hollywood Studios .

Ik ben echt benieuwd wat we hiervan terug gaan zien in Parijs!

Ik heb eigenlijk stiekem helemaal niets met Star Wars, maar damned wat word dit een vet gebied! oppervlakte, afwerking, de nieuwe rides! ben alleen ook erg benieuwd hoe Disney de Disney de crowds weet te managen, want dat dit een partij volk gaat trekken is wel zeker.

Ja hoe zat dat ook al weer? Er werd toch alleen publiek binnengelaten dat ook daadwerkelijk een reservering had voor Galaxy's Edge?

Disney has started to send out emails to guests staying at a Disneyland Resort hotels, detailing their Star Wars: Galaxy’s Edge reservation period. Amongst other things, Disney is listing a four hour time period for guests to explore Star Wars: Galaxy’s Edge.. Guests will be required to leave Star Wars: Galaxy’s Edge at the end of their time window. As a reminder, guests will receive a single entry into the land for one day during their vacation, not all days of their vacation. A reservation is guaranteed for guests staying at one of the three Disneyland Resort hotels.

——

Dit is alleen maar voor Anaheim, van Orlando kan ik nog niets vonden. Voornamelijk omdat die pas over zes maanden open gaat.

4 uur is toch wel genoeg voor één themagebied? 't is niet echt per se een doorgaande verbinding in het park toch?
edit: ho, even gecheckt. Maar je kunt dus vanuit Toy Story Land door naar Galaxy's Edge, en vanuit de Grand Avenue. Maar als je dus al in G.E. geweest bent, en je bent op de Grand Avenue en je wilt naar Toy Story Land, moet je er dus helemaal omheen. Via de voorkant van Pixar Place zeg maar...

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Niek
    Als doorgaande route kan je sowieso voorlopig vergeten, er gaan wat verhalen rond dat de ene kant een ingang is en de andere kant een uitgang.

Daarnaast is 4 uur vermoedelijk vrij krap gezien de verwachtte wachttijden in het gebied, maargoed, Disney moet "iets" en dit is een oplossing met veel overhead, maar wel eentje die redelijk gelijke kansen voor iedereen geeft.

Tonnie Yes mijn gevoel was het ook dat 4 uur vrij krap is met die bizarre wachttijden die we ooit hebben gezien bij Avatar.

Mwoah, de geknepen toegang tot het parkgedeelte voorziet dan toch al in beperking van de bizarre wachttijden? Want zonder kaartje geen toegang tot het gebied, en je wilt in die 4 uur wel beide attracties doen én genieten van horeca en shops. Daar heeft Disney ongetwijfeld aan gerekend, anders zijn ze niet slim bezig geweest.

Niek How how, een attractie, de attracties gaan in fases open

Absurd toch wat ze in die parken voor een themagebied hebben neergezet 😮 En nee, ik heb ook helemaal niks met Star Wars maar dat doet niks af aan het feit dat dit een meesterwerk wordt in een themepark.

Overigens is tijdens de opening van het gebied in Anaheim én in Orlando maar één van de 2 E-ticket rides open, dus ik snap dat tijdslot van 4 uur dan wel als je maar 1 attractie kunt doen en het gebied kan verkennen. Dat wordt een guestflow operatie waar je u tegen gaat zeggen, ik ben stiekem blij dat ik nog voor die tijd in Orlando ben want die mensenmassa's kan ik missen 😅

Ik vind 't wel interessant en slim dat de film van de Millennium Falcon ride digitaal gerendered wordt op basis van de acties van de bezoekers. Dat betekent namelijk ook dat je theoretisch over een paar jaar gewoon de film kunt vernieuwen qua beeldkwaliteit of er gewoon subtiele (of grote) veranderingen in kan zetten. Dat maakt 't wel wat meer toekomstproof dan veel andere simulators.

6 dagen later

Super beelden van het gebied! Het ziet er echt zo goed uit, zo jammer dat ik het niet kan zien tot minimaal volgend jaar 😛