Oud topic, maar het viel me op dat er weinig topics open stonden met betrekking tot het Sprookjesbos. Het valt me op dat er, ondanks alle grote ontwikkelingen, maar weinig naar buiten wordt gebracht over ontwikkelingen in het Sprookjesbos. De laatste echte update (nieuw huisje Vrouw Holle niet meegeteld) was De zes Zwanen wat inmiddels bijna 4 jaar geleden is en er is voor het huidige en komend jaar nog niks aangekondigd. Nu gaan er wel vaker jaren voorbij waar er niks aan het Sprookjesbos wordt toegevoegd, maar gezien de grote ontwikkelingen op het parkeerterrein en de geruchten dat het Sprookjesbos wel eens richting daar zou gaan uitbreiden vond ik het toch wat stil. Ik ben benieuwd wat voor toevoegingen er nog mogelijk zouden zijn binnen het huidige Sprookjesbos de komende jaren.
Ik zelf ben van mening dat er nog genoeg sprookjes zijn, ook minder bekende zoals De zes Zwanen, die aandacht verdienen. Juist om mensen kennis te laten maken met de iets onbekendere verhalen. Ook redelijk bekende sprookjes zoals De prinses op de erwt, Het lelijke jonge eendje en Duimelijntje zouden nog een leuke uitwerking kunnen krijgen, al is het maar in een minimale vorm.
Lijkt me tevens gaaf als er iets meer sprookjes/vertellingen uit onverwachtere hoek toegevoegd worden, wederom om mensen met verhalen vanuit alle windstreken kennis te laten maken. Of wellicht toevoegingen als De Notenkraker of het Zwanenmeer, klassieke verhalen vooral bekend van het ballet waarvan de muziek zeker niet zou misstaan in de Efteling, Tsjaikovski wordt zelfs al gebruikt bij de Magische Klok. Zeker de Notenkraker is een leuk thema voor tijdens de Winter Efteling.
Om nog terug te komen op het originele onderwerp van dit topic, namelijk het toevoegen van attracties, lijkt dat me nog op zich geen fout idee zolang het op Zes Zwanen niveau blijft, dus kleinschalig. Nu het Avonturendoolhof verdwenen is zie ik nog wel een Alice in Wonderland doolhof voor me. Toch blijf ik geen groot fan van rijen in het Sprookjesbos, waar de charme toch echt ligt in het rustig rondlopen en hier en daar naar binnen gluren.