wh_k Zoiets lijkt me ook leuk. Ten tijde van Het Meisje met de Zwavelstokjes waren er geruchten dat men daar meer stadse sprookjes wilde toevoegen, zoals Rattenvanger van Hamelen, Bremer Stadsmuzikanten etc. Zo'n setting lijkt me alsnog leuk. Dat schurkt dan wel tegen het Anton Pieckplein aan, maar met wisselende invalshoeken moet dat wel interessant kunnen blijven. Überhaupt zo'n pleintje waarop het écht lijkt alsof je de wereld van de sprookjes in stapt. Dus authentieke kleding, bepaalde ambachten of winkeltjes en dan uitbeeldingen van sprookjes in een stadse setting.
Of een mini-darkride rondom een klassiek 'bevrijd de prinses' sprookje. Door een kasteel, glas in loodramen, draak, bevrijdingsscène. Sommige Disneyland darkrides, zoals Pooh of Pinokkio, vind ik erg charmant. Ik ben weleens benieuwd hoe de Efteling een darkride op die schaal aan zou pakken. Of een bekend verhaal met nog onbekende elementen, zoals De Kikkerkoning of De Ganzenhoedster op zo'n schaal.
In attractievorm zou een molentje of torentje nog kunnen. Prinses op de erwt als uitkijktorentje, waarbij je langs de stapel matrassen om hoog spiraalt, Jaap en de bonenstaak als zo'n trek-toren bijvoorbeeld.