Japio Ik zie zo'n horecalocatie ook wel zitten, ik denk alleen niet dat het heel reel is qua ruimte en qua smaak van de Efteling op het moment.
Dat is ook mijn vrees, maar ik ben blij dat Firthon een impressie maakte van hoe groot precies dat stuk parkeerplaats is. Mijn idee is natuurlijk ook maar een verzinsel, maar je zou eventueel een mooi wandelpad tussen hotel en deze Sprookjesbosexpansie kunnen leggen. Je loopt dan niet per se door het huidige Sprookjesbos in de after hours, maar de uitbreiding - waar ruimte is voor horeca, tafereeltjes en een attractie van formaat - kan wel open blijven voor hotelgasten en eventueel vroegtijdig openen voor ontbijt met eigen poort op de plek waar 't spoor kruist.
Als we dan nog wensdenken over attracties: ik zou een kleine dark ride over een bekende sprookjesschrijver (Andersen of de broeders Grimm) waarbij je begint in hun werkkamer en vervolgens allerlei karakters uit de boeken tot leven komen heel leuk vinden. Begin en einde in het huis van de auteur, maar de scenes geplukt uit allerlei verhalen uit hun boekenseries die nog niet in het Sprookjesbos te zien zijn. Dat kan kleinschalig en toch sfeervol.