En toch @Piet_Verdriet vind ik dat jammer he. We hebben een oud T-fordje en een stukje oude Vekoma track in een verborgen tuin gezet omdat het waarschijnlijk iets unieks is. Ik mag toch echt niet hopen dat alle pretparken in de wereld hun oude attractie meuk gaan neerzetten in een museum. Ik bedoel; ik snap best dat mensen gehecht aan iets kunnen zijn. Maar het is niet zo dat de Oude Tuffer of de Python weg zijn he? Vroeger gooide men ook nog wel eens een oud achtbaankarretje in een hoekje van een restaurant, maar wat voegt het in vredesnaam toe. hetzelfde met dit. Een polyester walvis van een attractie ergens geforceerd gaan weg zetten omdat het 'uniek' is. We praten over een Koggemolen..... het is niet alsof Fata Morgana verdwenen is. Ik vind het een tikkeltje overdreven. Ik las ook al ergens dan men een gedenksteen wilde plaatsen. Kom op mensen. Dat gaat best ver. En ik lees ook @Marvin 's reactie over die samenwerking met Vekoma. Maar really, who cares. Wat fans. Moet je daarom geforceerd decoratie wegzetten. Goed; een leuke toelichting in het Efteling museum kan best. Maar laten we nu niet complete attractieonderdelen wegzetten 'omdat het kan en wellicht leuk is'. Of je moet, en dat idee vind ik serieus leuk, zoals @Michael in een ander topic voorstelde een heel museum maken waar er wel plaats voor is en waar je wel wat kan doen met de geschiedenis en samenwerking met bijvoorbeeld Vekoma.
En pls, laten we het plein achter het Spookslot zo laten. Het is 1 van de weinige stukjes in het park waar het nog echt echt echt groen is. Hoewel met de bouw van Max en Moritz ook dat intieme plein toch een stuk kaler is geworden.
Dan nog dit. Meer omdat er publiekelijk op ingegaan wordt en er nog aardig wat reacties op volgde wil ik er toch nog niets over kwijt. Aan de hand van deze reactie: Michael . Jij geeft hier duidelijk aan dat het een 'kul van een argument' is. Maar dat is persoonlijk en dat is helemaal geen feit, zeker gezien de discussie die er over doorging. En daarmee doe jij een beetje af aan mijn uiteindelijke doel om een leuke discussie te voeren omdat je het best gechargeerd wegzet. Een forum is volgens mij nog steeds een plek waar iedereen zijn mening, al dan niet aangezet, mag geven. If you don't like it, skip it. Of stuur het bij in de vorm van een discussie, wat daarna gelukkig ook gebeurde. Vet interessante topics hier de laatste tijd op het forum die ik ook met plezier lees. Dus ga zo door met het voeren van inhoudelijke discussies. Zeker met het nieuwe topic.