Marvin Een concept-art kan er idd leuk uitzien. Echter kan je voor zorgen dat het er sneller sfeervol uitziet door zowel de juiste tekenstijl te gebruiken, alsmede het zicht te fixeren tot een vast kader.
Bedoel: Vanuit dit uitzicht met groene bomen kan het er prima uitzien, maar vanuit ene andere hoek zie je de bomen vooral wat kaler, en dan zie je daar in het midden ineens een oud, polyestere walvis.
En het is ook wel een raar gezicht, je stuit eerst op de voorgevel van ene oud vervallen slot, je loopt door de tunnel die er rechts van zit, en aan het eind van die tunnel zie je ineens ene grote walvis midden op het plein in het bos.
Wat dat betreft ben ik het wel eens met Danny. Dat iets de Witte Walvis en Bij Jonas heet, en wat associatie op roept met matrozen en scheepvaart, hoeft niet meteen te betekenen dat alle cliché beelden bij dat thema ingezet moet worden als decorstuks. Dat voelt gewoon kitscherig aan, en naar mijn mening moet Efteling weg blijven van kitsch (Of zoals Danny zou zeggen: Het is geen Energylandia 😉 )
Waar ik wel een voorstander van zou zijn, is om dit soort oude rekwisieten een mooiere plek te geven ter tentoonstelling. Ik vind de opzet in de tuin van het Efteling museum prachtig met een stukje oude python track en een oude Ford van de Oude Tuffer, en ik zou voorstander zijn mochten ze deze tuin groter kunnen maken en daar aantal andere grote objecten van verwijderde attracties kwijt kunnen, zoals een oude bobslee, een oud bootje van de Polka in combinatie met de Walvis, misschien ook nog ene oud karretje van een oudere python trein.