PHL verwacht zeker drukte.
De online ticketverkoop ligt er uit. Je kunt nu alleen telefonisch of via email kaarten bestellen.

T is wel weer een typisch PHL uitzicht, maar damned wat gaaf!

The_Bullgod balen, bof ik even dat ik eerder ticket hebben gekocht 😁
    Maar via phlsite staat. Doof gast gratis binnen onder de permanente begeleiding, ik neem pa mee 🤪🤪

DaltonTerror Nog verrassende elementen? Beetje airtime! Fantastisch trouwens dat je so snel komt met deze vlotte review! Hopelijk kun je vandaag nog wat ritjes pakken, enjoy!

DaltonTerror De werking en het station zijn zeer leuk gedaan. Ook het eerste gedeelte binnen is tof.

Klinkt goed. Wat ik me al vanaf het begin heb afgevraagd; is er sprake van een echt 'dark ride' gedeelte in de zittende positie? Of begin je direct al liggend en is het alleen thematisering rondom het station.

• Zingo heeft hierop gereageerd.
      • Zingo vindt dit leuk.

Jozz Ik wil hier ook wel graag meer over weten, asking for a friend enzo ;-)

Zingo Friend meldt zich haha (;

Wat een fijn nieuws dit!

Er zijn nu 2 topics over F.L.Y. en in allebei wordt ongeveer dezelfde info gepost, is er een mogelijkheid om 1 van de 2 topics spoilervrij te houden? Ik vind het erg leuk om te lezen wie er gaan, wie er geweest zijn, hoe het was, hoe de wachttijden waren etc. etc. Maar met het oog op mijn aanstaande bezoek zou ik het jammer vinden om filmpjes, uitgebreide reportages en POV's te zien.

Niek Ik voeg graag nog toe dat de regelgeving per deelstaat iets anders kan zijn. Ik neem aan dat jullie dat ook even meenemen in het topic. Phantasialand ligt in de deelstaat Noordrijn-Westfalen.

In deze deelstaat gelden net weer wat andere regels. Dit heb ik overigens vandaag nagevraagd bij mijn Duitse familie die wonen in Keulen, die het dan weer hebben opgevraagd bij hun gezondheidsdienst. Dit geldt voor mensen uit risicogebieden: je mag gewoon reizen mits je een geldige negatieve test kunt overleggen. Daar zijn net iets andere regels voor. Dus je mag vanuit Zuid/Noord-Holland gewoon naar Phantasialand mits je test kunt doen. Deze test moet je of direct in Duitsland doen of je mag een Nederlandse test overleggen mits die binnen een aantal uur voor aankomst in Duitsland is afgenomen. Ofwel; dat wordt dus een commerciële test kopen omdat de GGD langere wachttijden heeft. Maar als je daar het geld voor over hebt kun je prima zonder overtreding van de wet de deelstaat betreden voor een bezoek aan PHL.

Daarnaast zijn er nog wat uitzonderingen (om het makkelijk te houden).

• Je mag gewoon door de deelstaat doorreizen mits je niet overnacht

• Je mag de deelstaat gewoon doorkruizen voor personen en waren transport.

• Je mag in de deelstaat 72 uur blijven voor bijzondere gebeurtenissen. Denk hierbij aan specifieke zorg en omgangsrecht, bezoek aan levenspartners en familie. En zorg en ondersteuning voor personen die dat nodig hebben.

Bron: https://www.land.nrw/corona

En kleine note; de regels rondom Corona veranderen zowat elk uur soms. Dus check altijd even zelf de maatregelen etc.

Edit: bron 2:
          https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen-und-antworten-zum-corona-virus#70088aff

DAN2019 Nu is het uiteindelijk toch gelukt om online een ticket te bestellen. Al moet je hier rustig de tijd voor nemen, de site is erg traag.
            Maar volgende week vrijdag ben ik ook in PHL te vinden.

• Fixma heeft hierop gereageerd.
            • Pure vindt dit leuk.

Eftelflags Kortom, wanneer je de regels van de betreffende deelstaat volgt, mag je enkel naar Phantasialand als je:

• Niet uit Noord- of Zuid-holland komt
              • Je wel uit die provincies komt maar een negatief testresultaat kan overleggen met een maximale leeftijd van 48 uur

Volgens mij zijn dat de voorwaarden als ik de FAQ zo lees. Als Phantasialand andere regels of eisen heeft kan dat ook invloed hebben.

Edit: Even aangepast adv feedback Eftelflags

Eftelflags Bedankt voor deze info. Ik ben nog steeds niet uit de regels van Baden-Wurttemberg en Beieren. Ik zou eigenlijk zondag daar heen gaan. Al die losse regels, deelstaten, websites maken het echt onmogelijk om je aan elke regel te houden geloof ik...

The_Bullgod Nu is het uiteindelijk toch gelukt om online een ticket te bestellen.

Ik was bij betalen en nu geeft hij echt offline aan.. Jammer.. Bellen heeft ook geen zin.. Dus dan maar per e-mail proberen

Let ook op dat de informatie in het Engels moet zijn van je corona test, het moet een internationaal formulier zijn.

Zingo Ik heb het hier over de regels van de deelstaat. Wat PHL zelf beslist is aan hun natuurlijk, maar heb nog niet gezien dat PHL zelf andere regels hanteert. Wel kleine nuance hier ook natuurlijk.

Volgens mij vat je het wel goed samen verder! 🙂

Erik Ik weet niet waar je woont, maar neem aan Zuid-/Noord-Holland? NU ben ik absoluut geen reisadviseur en ik adviseer mijn berichten ook altijd even zelf nog na te gaan (immers het kan zo snel veranderen). Maar je moet even uitzoeken door welke deelstaten je reist en of je dat mag (in ieder geval dus wel NRW) en je moet even opzoeken bij de deelstaat waar je verblijft of je mag overnachten en zo ja met welke maatregelen.

Het is allemaal wel erg ingewikkeld.

Het gebied ziet er tot nu toe mooi uit, maar voor mijn gevoel is het op sommige plekken nog niet helemaal af, maar het is ook nog een softopening 😀 . Het hele thema trekt me wel.

Wat een fantastisch gebied is dit geworden. In mijn mening heeft PHL ook geen nieuwe intensiteit monster nodig aangezien bij Taron en Black Mamba dit al zijn. Een flying coaster moet ook vooral gaan om het gevoel van vliegen na bootsen. Alle kleine details zien er prachtig uit en het voelt weer als een echt PHL gebied aan. Ik kan niet wachten om het allemaal in het echt te mogen aanschouwen.

Dit is btw een video van de gehele wachtrij. Het laatste gedeelte voor het station ziet er ook erg tof uit met de videobeelden.

Eftelflags omdat de GGD langere wachttijden heeft

De GGD geeft geen officiële verklaringen uit, omdat men wilt voorkomen dat men zich dus voor dit soort zaken preventief laat testen.