Eindelijk na één jaar wachten ben ik richting Bruhl gegaan voor deze waanzinnige achtbaan in combinatie met een overnachting in het bijbehorende hotel Charles Lindbergh! Om gelijk met de deur in huis te vallen, ik ben omvergeblazen. Het moment wanneer je het hotel al binnen komt stap je in een wereld en denk je heel even, ben ik wel echt in Phantasialand? Terwijl we moesten wachten op de check in balie hoor je trein razen door het gebied en achter je langs door het hotel. De opzet van dit hele gebeuren is zo, zo ontzettend goed.
Na de check in gelijk door naar het park via de speciale hotel ingang aan de zijkant waar een onwijs lieve leuke oude man staat die stiekem wel een hele mooie baan heeft daar. Hij weet je alles te vertellen over Rookburgh en hij vindt het werk wat ie doet echt fantastisch. Erg leuk om te zien! Tja en dan ontkom je er echt niet aan, je staat in 1 van de beste themawerelden die ik ooit heb gezien. Je komt ogen tekort de eerste keer. Het is onwerkelijk wanneer je er staat, je ziet de trein boven, onder, en langs je voorbij razen terwijl de prachtige muziek door je oren komt.
Tijd voor een eerste ritje dan maar natuurlijk, na een tochtje door de mooie wachtrij kom je dan onder het gebied waar je met een heel simpel maar ontzettend goed systeem al je spullen kan opbergen. Je ziet dat hier echt goed over na gedacht is. je loopt langs de security en daar staat ie, de mooie nieuwe vekoma trein. Het hele station ziet er prachtig uit, kan er niks anders van zeggen. Leuk detail, bij het instapstation was een klein feesthoedje te vinden met F.LY. 1 erop vanwege het 1 jarig bestaan. Kon er helaas geen foto van maken natuurlijk π . De eerste rit werden we op de front row gezet en daar waren we natuurlijk heel blij mee, en zegt meteen alles over deze baan. Je moet hem front row gedaan hebben!
De rit zelf, onwijs soepel en vloeiend. Fantastische elementen, bochten en inversies. Vekoma en PHL hebben hier samen echt iets unieks neergezet. Een flying coaster is dit zeker, over Rookburgh, om en onder het hotel, langs de wachtrij, onder de grond. Ik heb er geen woorden voor. Na de rit was ik ook echt even stil ervan, stiekem werd ik bijna een beetje emotioneel. Het is misschien niet de baan wat het zo goed maakt, maar het hele gebied, je zit niet in FLY, maar je bent in Rookburgh. Dat wil niet zeggen dat de losstaande baan niet goed is, want dat is ie wel zeker, van begin tot eind bizar bizar bizar. Vekoma maakt een product, en Phantasialand maakt het nog even 1000x zo beter. We weten allemaal onze eerste ervaring met Klugheim nog wel, maar dit is niet normaal meer. Nogmaals omver geblazen.
Nadat je het gebied ook wat heb leren kennen ga je wat meer naar andere dingen kijken, de details maar ook hoe dit gebied in elkaar is gezet. Het is zo compact, veel hoogteverschil. Stiekem begrijp ik wel waarom hier 4 jaar over gedaan is. Was dit het wachten waard? Oh jazeker! Terwijl ik dit schrijf met de Rookburgh muziek op de achtergrond krijg ik gewoon weer kippenvel over hoe bijzondere ervaring dit was. Dit gaat bijna verder dan een pretpark ervaring, dit is vele malen meer dan dat.
360 graden gethematieerd, een ontzettend goede achtbaan, de muziek die je hoort, de special effects in het gebied en het hotel waar ik nog niet eens nu over verteld heb merk ik nu. Ik kan niet wachten om terug te gaan en desnoods alleen te genieten van Rookburgh en FLY want wat Vekoma en Phantasialand hier hebben neergezet, is echt onwaarschijnlijk goed! Cheers!