Bedankt voor jullie reacties!
Erik Ik zou dit park, ondanks je gematigde mening, toch een keer willen bezoeken.
En dat is absoluut begrijpelijk. Ik had het park ook hoog ingeschat en ik ben blij dat ik er eens geweest ben. Helaas viel de totaalervaring een beetje tegen voor mij.
tuindwerg Je hebt me op ideeën gebracht, want het is inderdaad vast goed te doen vanuit Rome. Hoe zijn jullie naar het park gegaan, is dat een beetje te doen met openbaar vervoer vanuit Rome of hadden jullie een auto?
Op de site van Magicland staan er een heleboel opties voor bus en trein, maar wij hadden (gelukkig) een huurwagen voor de verplaatsingen.
Erik Magic land is niet van Parque Reonidos. Geen idee wie er wel achter zit.
Als ik de Wikipedia-pagina's in verschillende talen bekijk, lijkt het er op dat Pillarstone Italy de huidige eigenaar is. Voorheen was Magicland blijkbaar van Alfa Park. Geen bekende namen dus.
The_Bullgod Het park had een contract met de Italiaanse animatiestudio Rainbow, over het gebruik van hun naam en ip's. Maar dit contract is afgelopen en niet meer verlengd.
Daarom dat het er nu op sommige plaatsen wat vreemd uit ziet.
Daar ga ik niet mee akkoord. Ik begrijp dat er bij zo'n ombouw een overgangsperiode nodig is (dat zagen we ook in Movie Park Germany toen de IP's verdwenen), maar de meeste problemen die ik vernoem hebben niks te maken met het verlies van IP. Het verlies van een merknaam heeft geen enkele link met afbrokkelende thema-objecten, verbleekte verf en wansmakelijk trage operations.
Wat wèl een rechtstreeks gevolg is van de verkoop, is de keuze voor die suffe VR dark ride. Laat ons hopen dat dit een tijdelijke oplossing is en dat men snel een volwaardige nieuwe dark ride creëert. Ook Huntik zal op termijn misschien aangepast worden, want ook dat IP viel blijkbaar onder Rainbow.