Ik vind momenteel Colorado Adventure een beetje een vreemde eend.
Het is een toffe coaster en nog lang niet aan vervanging toe, maar het thema is momenteel nogal vreemd.
Vroeger lag de attractie officieel in het Western gedeelte, wat op de plaats van het huidige Klugheim lag. Die twee lagen dus eigenlijk al een stukje uit elkaar. Daarnaast blijft de ingang van de achtbaan nog steeds op een raar punt zitten en menig bezoeker moet toch even zoeken hoe ze er komen.
Met de verbouwing van Mexico (de verwijdering van de Wasserbahnen en de komst van Chiapas) en de sluiting van het western deel (om plaats te maken van Taron) werd de achtbaan bij Mexico getrokken, maar voor mijn gevoel ligt hij dat niet. Colorado Adventure is een los stuk tussen China Town en Africa. Daarbij vind ik zelf de thematisatie niet echt meer van deze tijd. Rond het station is het allemaal prima, maar het stuk waar de tweede en derde lifthill zitten is ronduit rommelig. Dat vind ik ook altijd een doorn in het oog van Chiapas, die hier ook zijn eerste lifthill heeft (en die op dit stukje na zo'n beetje de best gethematiseerde waterbaan ter wereld is).
Mijn mening:
Het kan haast niet anders als dat binnenkort China Town op de schop gaat. Neem Colorado Adventure mee in dat thema. Een Chinees themadeel kan prima een wilde bergtrein bevatten.