Nu vraag ik me wel af hoe ze dit op het park gaan aansluiten. Dat gebied ligt best een stukje erbuiten en de rotspartij met het Sentosa Logo en de monorail track zitten er nog min-of-meer tussen. Dan moet er toch een aardig lange tunnel vanuit het park gemaakt worden lijkt me.
Op zich zit het shopping gedeelte ook vooral rondom het Forum. Dat er amper iemand naar die hoek to loopt snap ik, het voelt aan alsof je ergens naar een backstage gebied gaat. Ben er zelf - om die reden - ook totaal niet geweest. Ook omdat ik simpelweg niet wist dat daar nog wat was. Het waterfront zou normaliter een prima locatie zijn voor zo'n gebied met restaurants en dergelijke, maar dan moet het wel uitnodigend zijn.
Ik denk dat in de praktijk ook niet bepaald veel mensen te voet naar Sentosa lopen.
Als ze het wat mooier aangelegd hadden, was dit wellicht wél een succes geweest. Dat forum wat wél goed bezocht word is half rond. Had de winkels van daaruit in een golf-vorm doorgetrokken, dan creëerde je een beetje mooie main-street met winkels en al. De overkapping die dan richting het waterpark loopt (en ook de toegang tot het aquarium bevat) had dan grofweg halverwege die straat gelegen. In de huidige situatie lijkt het alsof dit stuk het uiteinde is. En zelfs het pad richting dat waterpark vond ik al het gevoel geven alsof je ergens richting een backstage gebied ging wandelen.
Maargoed: Ik bezoek liever een pretpark-attractie dan een paar winkels, dus dat het geheel wat geflopt is vind ik uiteindelijk helemaal zo erg niet.