Hoewel de uitbreiding in 2019 al aangekondigd was, was er tot nu toe eigenlijk weinig bekend wat er nu precies ging gebeuren met beide uitbreidingen in Singapore. Aangezien het park zo goed als nul uitbreidingsgebieden heeft.

The expansion of Universal Studios Singapore will unveil two new, highly themed
and immersive environments based on hugely popular entertainment concepts – Minion Park and
Super Nintendo World. These new and expansive areas will feature all-audience and family-friendly
attractions as well as themed shops and restaurants.

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/loa6oN7j0pcItPCWtk6zGw--~A/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9MTI4MDtoPTk2MA--/http://media.zenfs.com/en/homerun/feed_manager_auto_publish_494/459c5da7076bbaa55a6b5282f85aa114

Uit een presentatie van 22 juni is het volgende beeld naar voren gekomen, waarop te zien is dat Madagascar gebied zo goed als volledig wordt opgeslokt door beide uitbreidingen en dat de RCS Waterfront wordt her-ontwikkeld om de nieuwe uitbreidingen te kunnen passen binnen de park grenzen.

Zover ik kan opmaken zullen het gewoon copy-paste projecten worden van wat er nu al gebouwd gaat worden in Beijing, Osaka, Hollywood en Orlando. Niet super spannend, en eigenlijk gewoon de nieuwe It's A Small World uitbreiding van Universal.

Bron: Themeparkx.com
Bron: Sentosa Resort

Waren er recentelijk geen berichten dat al deze plannen in de ijskast waren gezet door Corona? Kan het nu niet meer terug vinden alleen. 🙂

• JorisR heeft hierop gereageerd.

Wat ik tot nu toe terug kan halen is Minion Land simulator gehalveerd in het aantal simulatoren en dat Super Nintendo momenteel in een kleine hiatus ligt. Ik denk persoonlijk dat dit meer te maken heeft met het feit Universal Studios liever heeft dat deze werelden eerst in hun eigen parken komen dan dat dit in Singapore als eerste komt 🙂

Jammer dat ze deze gebieden willen gaan bouwen op de plek van het Madagaskar gebied. Dit park zou best wel eens een uitbreiding verdienen.

4 maanden later

In de video van Universal Studio’s Japan is nu officier bevestigd dat deze wereld naar Singapore komt. Je kunt de video in dit topic vinden.

3 maanden later

Zoals eerder al aangegeven komt er een Minion Land en Super Nintendo World naar Singapore, maar de bouw is nu uitgesteld naar 2022.

First announced in April 2019, the RWS 2.0 expansion aims to increase the property’s gross floor area by 50%, adding 164,000 square meters of leisure and entertainment space.

Among the planned additions are expansion of Universal Studios Singapore, including new themed areas “Minion Park” and “Super Nintendo World”, further development of S.E.A. Aquarium which will be re-branded “Singapore Oceanarium”, the addition of another 1,100 hotel rooms as part of a new “waterfront lifestyle complex”, an enhanced waterfront promenade with restaurants and retail, expanded MICE facilities and development of a driverless transport system around the property.

Bron: asgam.com

10 maanden later

Slecht nieuws voor de uitbreidingen van Minion Land en Super Nintendo World, in een recent artikel met betrekking tot de uitbreidingen in Resort World Sentosa.

Giving an update on the IRs in Parliament on Monday (Jan 10), he noted that Marina Bay Sands (MBS) and Resorts World Sentosa (RWS) had indicated that there will be potential delays in the completion of their expansion plans due to the pandemic disrupting the construction industry. "This is not altogether surprising nor unique to this project or this industry. Covid-19 has affected construction timelines, both locally and globally," he said, adding that the IRs remain committed to their expansion plans.

Er is geen duidelijkheid wanneer deze uitbreidingen gaan komen, aangezien er geen nieuwe planning is vrijgegeven voor deze uitbreiding. Duidelijk is wel dat 2025 niet meer gered gaat worden.

Businesstimes.com

een jaar later

Goed, slecht en goed nieuws. Ten eerste is Minion Land in mei van vorig jaar gestart met de ombouw.

Slecht nieuws is dat er een kraan is omgevalen in December en dat de bouw voorlopig stil ligt tot eind van deze maand voor wettelijke verplichtingen omtrent werk ongelukken.

Ik was er vandaag en ze waren alweer verder aan het bouwen aan het showbuilding van Despicable Me. Het showbuilding van Madagascar is voor de helft opengebroken. Ook is de omgevallen kraan vervangen door een nieuwe.

7 maanden later
    2 jaar later

Ik zat net te kijken naar Universal Studios Singapore en zie tot mijn verrassing dat Minion Land officieel vorige maand is geopend.

Bron

Beetje jammer dat hier die unieke Madagascar Darkride voor heeft moeten wijken. Nu ziet dit er ook best wel leuk uit, maar voor een "world first" draaimolen ga ik niet naar zo'n park..

Wel benieuwd wat ze straks nog met het Mario thema gaan doen. Hoewel dat ongetwijfeld ook wel een hoog Copy-Paste gehalte zal hebben, is het wel van een klasse hoger dan de simuator die minion mayham in principe is.

• Erik heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Hoewel dat ongetwijfeld ook wel een hoog Copy-Paste gehalte zal hebben, is het wel van een klasse hoger dan de simuator die minion mayham in principe is.

Over Copy-Paste gesproken, Minion Mayhem is de eerste attractie die nu in elk Universal resort te vinden is. 😂

Erik Tsja.. Ooit was Universal enorm goed met oringinele attracties.. En dat ze thema's hergebruiken is prima, want je kunt er vaak meerdere kanten mee op..

En dat ze Top Attracties Copy-pasten.. tsja.. beetje onder de vlag van "Universal Experience" creeren (net zoals disney overal een gelijke Disney Experience wil creeren) is nog wel begrijpelijk. Zeker als ze daar aanpassingen in doen zoals de Jurassic Water-attractie in Singapore die een rapid river is in plaats van een spillwater...

Gelukkig plaatsen ze nog wel originele attracties. Denk aan de nieuwe achtbaan in Hollywood.. maar de kleinere parken van de groep worden toch wel een beetje in de steek gelaten qua originaliteit. Benieuwd wat dat gaat doen in Engeland.

Coasterfrenzy Gelukkig plaatsen ze nog wel originele attracties. Denk aan de nieuwe achtbaan in Hollywood.. maar de kleinere parken van de groep worden toch wel een beetje in de steek gelaten qua originaliteit. Benieuwd wat dat gaat doen in Engeland.

Ik begrijp je niet helemaal, je zegt dat ze gelukkig nog wel nieuwe attracties plaatsen maar kleinere parken in de groep achterwege laten. De kleinste van de vijf is dit park en Sentosa beheerd Universal Studios Singapore. Welke niet eigendom is van Universal en werkt met een licentie deal. Japan zit vol attracties die je niet in een ander park kunt vinden en krijgt twee nieuwe, Beijing heeft twee unieke gebieden (maar moet nog wel een uitbreiding krijgen zodra Epic klaar is), Universal Hollywood heeft zijn tour en krijgt zoals je al zei een nieuwe achtbaan, Universal Orlando heeft een net een nieuw park gekregen. Welke van deze is volgens jouw klein welke geen liefde krijgt?

Begin maart dit nieuwe gebied kunnen bezoeken, op een rustige dag met lage wachttijden. Zelf geen groot fan van de franchise en daarmee het gebied, en toch jammer dat het een vrij groot gebied is met slechts één grote attractie en twee draaimolens in een park waar ruimte toch al schaars is.

Voor het grotere publiek lijkt het me wel een schot in de roos. Het gebied ligt er prachtig bij, veel mensen liepen met merchandise rond, en in het gebied zijn veel plekjes om Instagram-achtige foto's te maken.

Hjalmar Ik doelde met name op SIngapore en Bejing. Inderdaad. Ik keek over Kung Fu Panda heen omdat er ook in Motiongate zo'n gebied is, maar dat valt niet onder Universal, dus is dat voor hun inderdaad een uniek stuk.
              Het is me niet duidelijk welke het 2e gebied is. Die andere themagebieden vind je in (vrijwel) elk ander resort terug. Enkel het Transformers gebied vind je verder alleen nog in Singapore terug. En waar ze het makkelijkste iets unieks mee kunnen doen (achtbanen) hebben ze een kopie van Hulk geplaatst, al is het in een ander thema.

De unieke dingen van Japan worden ook steeds minder. Ze hadden het Mario gebied, maar dat is intussen ook al veel gekloond. En ook voor Japan zit het unieke hem toch voornamelijk in de achtbanen die niet copy-paste zijn.

Voordeel van een derde park in Orlando is nu wel dat ze nieuwe dingen moeten ontwikkelen. De toppers daarvan zullen ongetwijfeld ook weer over genomen worden door andere parken, maar aangezien geen enkel park groot genoeg is om al die toppers in huis te halen, worden de parken wel een beetje gedwongen om zo meer te gaan mixen.

Meint toch jammer dat het een vrij groot gebied is met slechts één grote attractie en twee draaimolens in een park waar ruimte toch al schaars is.

In hetzelfde gedeelte komt ook nog het Nintendo gebied. Dus daar gaat straks nog een deel van de ruimte heen. Al blijft het jammer dat dit park niet echt uitbreidingsruimtes heeft.

Coasterfrenzy Ik vind persoonlijk dat je hier overdrijft. De parken krijgen voldoende aandacht en elk park heeft wel iets unieks te bieden welke je niet ergens anders terug kunt vinden. Uiteraard hebben ze gekopieerd door elk gebied heen, maar de parken blijven individueel genoeg.

Japan: Detective Conan 4D, Jaws, Sesame Street gebied
                Hollywood: Pets, Tram Tour
                Orlando: Velocicoaster, Men in Black, Diagon Alley, Hagrids Magic Bike, Spiderman, Frankenstein Experiment
                Singapore: Battle Star, Sesame Street Spaghetti Space Chase, Jurassic Park Rapids Adventure

Sentosa ligt op een super klein eiland, welke al volgebouwd is. De kans dat hier een groter park komt is nihil en ze zullen dus creatief moeten gaan zijn met investeringen om meer bezoekers te kunnen trekken. Nintendo zal vast wel kopen en het zal vast ook prima goedkoper kunnen nu er al drie versies zijn gebouwd. Sentosa zal alleen de kosten moeten dekken, en dat gaat denk ik niet gebeuren.

Hjalmar Op zich spreek ik je ook niet tegen, maar ik denk dat we beiden de lijn iets anders leggen. Ja, de parken hebben wel iets unieks, maar ik zou het liever andersom zien: Veel unieks met iets aan kopiën.

Overigens kan ik me aan een Sesame Street gedeelte van Japan niet herinneren en staat het ook niet op hun website/parkmap. Jaws is een overgebleven Copy-Paste attractie en Detective Conan stond op hun website onder Events en is voor 2025 verdwenen van de website.

Zoals ik al zei: Juist door de vergroting van het Orlando resort zal er automatisch ook weer meer diversiteit komen in de andere parken (vooral als ze geen second gate kunnen openen). Maar de laatste tijd zijn ze toch wel hoofdzakelijk bezig geweest met Copy-Pasten.

• Demin heeft hierop gereageerd.