Dennis heeft de titel veranderd naar [AK] Rivers of Light en Primeval Whirl permanent gesloten .
4 maanden later

Redditor u/robbycough zag de wagentjes van Primeval Whirl de backstage vandaag verlaten en we kunnen concluderen dat 't er niet op lijkt dat de attractie elders voor het nageslacht bewaard zal blijven, want dan zouden de karren waarschijnlijk met iets meer voorzichtigheid gestapeld zijn.

Jules Laten we wel wezen, die baan was zo verrot als maar kon. Lekker slopen die hap, geen enkel probleem mee 😛

Hjalmar Laten we wel wezen, die baan was zo verrot als maar kon. Lekker slopen die hap, geen enkel probleem mee 😛

Misschien hebben ze wel een nieuwe besteld?

Hjalmar Ik lig er persoonlijk ook niet wakker van, maar er was natuurlijk altijd piepklein kansje dat andere parken ieder een helft hadden opgepikt voor een opknapbeurt.

Met afstand de lelijkste Disney-achtbaan ooit, verschrikkelijk! Blij dat ze weg zijn.

1 van de weinige achtbanen waarbij ik blij ben dat ze weg gaan. Wat een ondingen. Prima voor Fun Spot in Kissimee, bagger voor Animal Kingdom. 🙂

• jos heeft hierop gereageerd.
      • Fixma vindt dit leuk.

Bijna gedenkwaardig moment dat een park er daadwerkelijk beter op wordt door het verwijderen van een achtbaan. 🤣

Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat Disney een ander park de kans zou geven om een "Disney" achtbaan over te nemen. Ook al is het zo'n standaard spinning muis. Of misschien wel, maar dan inderdaad zonder de karretjes zodat er geen Disney referenties meer gemaakt kunnen worden.

Simon daar staat er al 1 😛 zoek jij niet nog een achtbaan karretje voor naast je pinfari? 😛

• Simon heeft hierop gereageerd.

jos Daarom zeg ik ook, prima type baantje om in Fun Spot Kisimee te zien, of op de lokale State Fair. Maar het moment dat Disney Reverchon heeft gebeld voor een nieuwe achtbaan mogen we nu gelukkig snel vergeten. 😉

En nee, ik hoef dat onding niet te hebben. Hoeft niet bewaard te worden, verschroten ermee. 🤣

Simon Daarom zeg ik ook, prima type baantje om in Fun Spot Kisimee te zien, of op de lokale State Fair. Maar het moment dat Disney Reverchon heeft gebeld voor een nieuwe achtbaan mogen we nu gelukkig snel vergeten. 😉

Denk je zo ook over Crush's Coaster? Dat is namelijk ook niet meer dan een veredelde kermisbaan met een klein stukje aangebouwd.

Ik ben zelf stiekem wel fan van de Reverchon spinners, zeker als ze zoals in Farup Sommerland achterlijk hard spinnen tijdens de rit. Hoe deze baantjes in een Amerikaans Disney-park terecht zijn gekomen heb ik wel altijd een raadsel gevonden. Hopelijk worden beiden banen opgekocht door een Duitse kermisexploitant. Zo'n mirrored Reverchon Spinning is toch erg zeldzaam!

msnguy Die baan in Animal Kingdom had geen Disney waardige theming, waardoor deze beter op een kermis zou passen of in een park met toch al nauwelijks theming.

Ik heb zelf ondertussen ook al wel redelijk wat verschillende Reverchon spinners gedaan, en heftig spinnen willen ze over het algemeen allemaal wel. Maar omdat elke baan dezelfde layout heeft, heb je ze op een gegeven moment allemaal wel gezien.

msnguy Hopelijk worden beiden banen opgekocht door een Duitse kermisexploitant. Zo'n mirrored Reverchon Spinning is toch erg zeldzaam!

Uh, dan kan ik je uit je droom halen, er is hier geen sprake van een mirrored versie zoals wel eens gebeurd bij muizen van o.a. Maurer en Mack. Nee, dit zijn gewoon dezelfde 2 standaard banen.

Wat stom, ik had ook altijd in mijn hoofd dat het een gespiegelde variant was. Ik heb het net even gecheckt op google maps en inderdaad zijn het gewoon 2 dezelfde baantjes en staan ze in plaats van gespiegeld, 180 graden gedraaid ten opzichte van elkaar. Ik ben er geweest, maar dat is me toen niet opgevallen.

• MrRC vindt dit leuk.
              10 maanden later

Jules Zo, die gaan we nergens anders meer zien. 😅

En bij de oud ijzer boer dan?

• MrRC vindt dit leuk.

Opgeruimd staat netjes, zeggen we dan.

• MrRC vindt dit leuk.
              8 dagen later

Nog wat foto's van de sloop van deze coaster:

Fijn zo, weg met die wanstaltigheid.