De 2 spinning coasters Primeval Whirl en de Rivers of Light show in Animal Kingdom zijn permanent gesloten en zullen in de toekomst vervangen worden.
[AK] Rivers of Light en Primeval Whirl permanent gesloten
Laten we wel wezen, de achtbanen en de show waren niet heel bijzonder. Persoonlijk zal ik ze niet missen. Dat brengt bij mij alleen wel de vraag op, wat gaat er met dat hele gebied nu gebeuren. Een mooie rehab zie ik wel zitten zodat Dinosaur en dat carnaval gebied 1 geheel worden en een duidelijke stijl krijgen die passen binnen de werelden van Animal Kingdom.
Iets meer toelichting, als we doorklikken lezen we ook:
- De verwachting is dat Rivers of Light wordt vervangen door een nieuwe show. Dat zou betekenen dat er fysiek dus geen veranderingen in het park plaatsvinden op die plek.
- Primeval Whirl staat niet meer op de parkmaps, dus die zal permanent verdwijnen.
- Er is geen vervanger bekend.
- Er zijn geen plannen aangekondigd.
- Op wdwnt staat ook het volgende: "Of course, given the recent budget cuts, cancellations, and indefinite project postponements across property, it’s unlikely we’ll see any new shows or attractions debut in the near future as replacements for these offerings."
Dat Primeval Whirl verdwijnt is geen verrassing. Dat hele gebied blijft toch een vreemd eend in de bijt. Hopelijk geven ze dat hele gebied een upgrade zodat het ook echt “Animal Kingdom” wordt.
Wat ik heb gelezen is dat de opvolger van Rivers Of Light de attributen gaat gebruiken die nu gebruikt is bij Epcot Forever.
Die hele Dino kermis had er in eerste instantie al niet mogen komen, laat staan dat ze het nog zo lang hebben laten staan. Rivers of Light is toch ook wel te bestempelen als een flop, al zal daar uiteindelijk wel een nieuwe show voor komen.
Ik herinner me geruchten dat Dinosaur zou aangepast worden naar Indiana Jones. Dat zou ook passen als ze dit hele, toch al wat minder geslaagde, gebied gaan aanpakken.
- Bijgewerkt
Svekke Klopt, die geruchten zijn er inderdaad geweest. Al zie ik dit niet snel gebeuren. Zeker nu niet. Een Indiana Jones gebied lijkt me dan wel weer tof. Er is ook weer een film in de maak dus waarom niet eigenlijk?
Wat dan wel weer leuk is om te weten is dat er in de beginfase van Disneyland Parijs een plan was om een heel gebied omtrent Indiana Jones te realiseren.
In theorie kunnen ze ook een Temple of Peril/Raging Spirits kloon op de plek van Primeval Whirl zetten en het gebied inderdaad Indiana Jones maken. Alleen die dino Dumbo moet dan ook weg.
Ik zou persoonlijk niet te veel focussen op Indiana Jones als thema, dat past niet bij het park zoals hij opgezet is.
Momenteel heb je Asia, Africa, Discovery, Oasis en Pandora als gebieden en ik denk persoonlijk dat het een prima idee is om Dinoland om te vormen tot Americas waarbij er gefocust wordt op de dieren in het Amazone gebied en laat nou toevallig Indy een avontuur hebben in een van de grotten in het Amazone gebied.
Hierdoor kun je nieuwe dieren toevoegen, een nieuwe bouwstijl toevoegen en past het vele malen beter in de huidige setup van het park.
Rivers of light ws opzich wel bijzonder.. Primal wirl hadden ze samen met dat onooglijke themadeel nooit moeten bouwen..
Dat is toch wel het lelijkste wat disney voort gebracht heeft
Die Dino kermis kan gelijk weg, rivers of light vond ik nog wel aardig maar een betere en mooiere show zou zekers beter zijn.
Svekke Van mij mag die makeover er direct komen.
Gingen er eigenlijk ook niet geruchten dat Parijs deze ride dan ook zou krijgen?
The_Bullgod Dat is zelfs bevestigd geweest. Volgens mij waren het de bezuinigingen waardoor dit niet door is gegaan.
De EMV versie zoals we die kennen in Anaheim en Tokyo zijn alleen maar blue Sky planning geweest tezamen met een minecart attractie welke uiteindelijk beide niet door zijn gegaan in het ontwikkelingswerk proces vanwege de nood binnen Parijs op zowel geld als een snelle uitbreiding te willen met meer thrill. Geen van beide attracties zijn ooit officieel aangekondigd als uitbreiding. Temple de Peril heeft alleen het thema behouden van de minecart attractie, de rest van een snelle bouw van Intamin met een Pinfari concept als basis.
Hjalmar Ik denk dat ze het oorspronkelijke concept van Animal Kingdom al een beetje los hebben gelaten. Beastly Kingdom is er ook nooit gekomen en heeft nu een land gebaseerd op een IP, namelijk Pandora/Avatar. Indiana Jones is een logische keuze omdat de attractie Dinosaur exact dezelfde layout en ritsysteem heeft als de Indiana Jones attracties in Anaheim en Tokio en het een populair IP is, wat zich heeft bewezen en qua merchandise ook wel kansen biedt. Ik ben het er mee eens, dat men er wel een verhaal omheen moet bedenken, wat een connectie met dieren heeft. Dat lijkt me niet zo'n probleem. De attracties in Anaheim en Tokio hebben ook wat verschillen, vooral in Tokio om het aan te laten sluiten bij het waterthema van het park.
Vreselijk saaie en tijdrovende show. Leuk geprobeerd, waar goed dat het weg gaat.
- Bijgewerkt
Guy Ik hoop zelf dat Indiana Jones er niet komt, past m.i. niet in het park. Een goede ride gebaseerd op The Jungle Book ontbreekt nog in een Disney park, en zou perfect in AK passen.
Ik zie (gelukkig) nergens aan terug dat in AK het oorspronkelijke concept hebben losgelaten. Pandora is dan wel gebaseerd op een IP, het thema gaat toch zeker wel over de relatie met de natuur van de mens t.o.v de Na'vi. Het is gebaseerd in een mythische omgeving, dus in zekere zin zijn er thematisch gezien ook nog raakvlakken met Beastly Kingdom.
Disney heeft bevestigd dat Primeval Whirl in Animal Kingdom en Stitchs Great Escape in Magic Kingdom, én Rivers of Light gaan sluiten en niet weer terugkeren.
Voor Primeval Whirl ben ik niet rouwig, dat was echt Disney onwaardig. Ben benieuwd naar de opvolger.
Stitch deed ik in 2005 of 2006 en vond ik erg grappig, was toen ook jammer dat deze in 2010 al als seizoensgebonden attractie draaide en niet open was tijdens mijn bezoekdagen toen. Rivers of Light ken ik niet, maar vind het wel jammer dat AK nu geen eindshow meer heeft.