DaltonTerror Al het asfalt op de parking wordt momenteel al in delen vervangen, dus dat gaat helemaal goed komen. Overigens is de huidige parkeerplaats kwa ruimte ruim voldoende. Zelfs op de drukste kerstdagen staat hij niet vol. En mocht het tóch vol raken, dan heb je nog de ruime bussen parkeerplaats en de grote camper parkeerplaats als over-flow. Dat is in de geschiedenis van Disneyland Parijs nog nooit vol geraakt. Daar hoef dus bij lange na geen extra verdieping op gebouwd te worden.
Ik was overigens huiverig over het aanzicht van dit soort zonneparken over de parking bij pretparken, voornamelijk bij een Disneypark leek mij het achterlijk lelijk. Maar nu ik ze gezien heb bij Rulantica en Parc du petit Prince vind ik het goed meevallen. En disney gaat ze dan ook nog een (een beetje) aankleden.
Overigens zie ik dat ze in de gepresenteerde plannen ook een overkapping hebben bij de camper parkeerplaats hebben. (Waar je mag overnachten) Dat is dan weer een vreselijk slecht idee. Buiten de beperkte doorrijhoogte van die overkappingen (sommige campers zijn zo hoog als een bus) zijn vele campers zelfvoorzienende mét, juist, eigen zonnepanelen. Zonnepanelen op de camper die nodig zijn voor het opladen van de accu's, voor verlichting, luchtcirculatie, TV, kleine huishoudelijke apparaten en eigenlijk alles wat op 12v kan draaien. En over TV's gesproken, schotel ontvangst kan je ook wel op je buik schrijven met zonnepanelen hangend boven je.