Het lijkt er inderdaad op dat Star Wars is gecancelled voor Parijs. Sinds een jaar ofzo wordt er in media-uitingen ook gezegd "een Avengers-gebied, Frozen-gebied en een derde themaland". Ik ga er dus niet van uit dat we geen derde gebied gaan krijgen, maar ook niet dat dit Star Wars gaat worden. Pandora of Cars, kom maar door!

Op de een of andere manier zie ik al sinds de aankondiging van dat meer en de twee nieuwe themagebieden een Lion King gebied voor me, met Pride Rock als middelpunt. De Liom King shows zijn zonder meer altijd populair in DLRP, ik vind het tijd voor een eigen land/attractie voor die film.

Ik vind zelf Cars Land in Californië er erg indrukwekkend uitzien, helaas ben ik daar nooit geweest. Dus hoop ik dat het naar Parijs komt, een Lion King gebied zal ik ook niet erg vinden...

Dit zijn mijn ideeën voor gebieden:

• Rapunzel
  • Cars Land
  • Pandora
  • Beaty and the Beast

Cars Land ziet er inderdaad geweldig uit. Een gebied als dit is natuurlijk altijd welkom in Parijs. Al vindt ik wel dat ze de filmreeks weer nieuw leven in moet blazen anders loopt Parijs weer achter de feiten aan met een wat gedateerd thema.

En disneyland parijs mist gewoon een water attractie...

Een mooie wildwaterbaan of zoiets als Splash Mountain zou al zoveel doen voor dat park.

Heeft er iemand toevallig al iets opgevangen of Auberge de Cendrillon weer ontbijt serveert of gaat serveren? Ik dacht dat men zei dat ze deze zomer weer zouden starten maar ik zie nergens iets verschijnen 😁

Convival ik ben bang dat als ze daar aan beginnen in Parijs, er een massale opstand gaat komen van de Fransen 😅

Waarom niet iets heel nieuws, exclusief voor Parijs.
      Carsland is ook weer iets uit een ander park.
      Ik zou een Jungle Book gebied creëren met een Rapid Ride atractie, een Jungel safari tour, en een Indie achtige darkride. Ik zie het voor me.

• Hook vindt dit leuk.

Pandora of Cars Land zou ik toejuichen, deze mogen zeker beiden komen. Ik hoop wel dat het geen Disney Animation wordt, ik vind het al een beetje jammer dat Frozen naar de Studios komt. De attracties rond klassieke tekenfilms zie ik liever in het Disneyland Park komen.

De Studios kunnen dan alles huisvesten van Pixar, Marvel, Star Wars en Fox. Met enige uitzondering Indiana Jones van Lucasfilm dat toch wel naar Adventureland mag komen 😊

Pandora zie ik misschien niet komen, dit is enorm duur en die soort vegetatie zou hier niet werken denk ik. Er was ook al eenzelfde type in ontwikkeling voor een Avengers attractie in Calfornië en Parijs, die zie ik dan wel als uitbreiding van Avengers Campus komen in plaats van Pandora.

Iets compleet nieuw zou natuurlijk ook kunnen. Maar vrees dat Parijs de komende jaren wel zal teren op bestaande attracties in plaats van nog eens zoveel te betalen voor ontwikkeling. Parijs is en blijft nog altijd het achteruitgeschoven kindje.

Ik zal iets van de andere parken zelf niet erg vinden, dat omdat ik alleen in het parijse disney resort ben geweest... al was ik ook in de andere parken geweest, dan had ik ook liever iets compleets nieuws gehad.

keey87 voor zover ik weet is daar nu alleen character dining, geen ontbijt

DaltonTerror Pandora of Cars Land zou ik toejuichen, deze mogen zeker beiden komen.

Mja, als het één van beide zou worden, dan mogen we er ook al zo goed als zeker van zijn dat het een kleinere kopie van het origineel zal zijn. Toen we er nog vanuit gingen dat het Galaxy's Edge zou worden, waren vriend & vijand het er over eens dat het ook maar met één ride zou zijn. Gemakshalve dacht iedereen dat dit Rise zou zijn en dat we de Millennium Falcon simulator zouden missen.

Of een Pandora in Parijs met enkel Flight of Passage (en zonder Navi River Journey) of een Cars Land met enkel Radiator Springs Racers (en zonder Luigi's & Mater Junkyard Jamboree) de moeite zal zijn: allicht wel uiteraard. Maar ik geloof nooit dat we exacte kopieën zullen krijgen. Aan een Parijse Pandora met enkel de Navi River Journey of een Parijs Cars Land met enkel Mater durf ik zelfs nog niet eens te denken 😁

De komende jaren worden we overspoeld met Avatar in de Bios. Wat Cars betreft weet ik het eerlijk gezegd niet. Als we het over Avatar, Cars en Star Wars hebben is de laatstgenoemde ook de meest tijdloze. Ben benieuwd waar DLP mee op de proppen komt..

Ik hoop dat ze met D23 later dit jaar wat gaan loslaten hierover.

• Dean vindt dit leuk.

Cars lijkt mij sterk omdat er al een heel Pixar deel in het park is, inclusief een Cars attractie. Ik had het artikel even snel doorgelezen, maar ik kan er niet uithakken dat er helemaal geen Galaxy Edge zal komen, alleen dat ze er de knoop nog niet over hebben doorgehakt. Avatar kan ik alleen maar toejuichen, al is het alleen maar om Flight of Pandora. Maar iets anders en nieuw kan ook, net als toen met Ratatouille. Vooral ze nu ook de Foxrechten hebben.

Ik gok er op dat ze Het Star Wars deel nog steeds in de planning hebben, maar gezien de tegenvaller met nieuwe karakters uit episode 7,8 en 9 gaan ze denk ik dezelfde truc toepassen zoals met Avengers Campus.
        Oftewel hetzelfde thema maar toch weer anders.
        Ook gezien de populariteit van de serie The Mandalorian wat schreeuwt om ergens in een Disneypark ter wereld tot een attractie te komen met uiteraard een rol voor Grogu en zijn connectie met de Jedi en de force.

En zie daar, de optimale mix tussen oud en nieuw, toch Star Wars met karakters die iconisch zijn, en ook nieuw bloed om de houdbaarheid te garanderen.

Maar stel dat inderdaad Star Wars van tafel is, wat is de grote cash cow op dit moment…Marvel.
        Wat als ze een themagebied maken met en voor de andere Marvel karakters, dan is Hells Kitchen een leuke locatie.
        New York is een thema waar je alle kanten mee op kan, je kan de karakters zoals Daredevil, Hawkeye, Luke Cage, Blade, Jessica Jones etc etc daar rond laten lopen inclusief bijbehorende bad guys.
        Ook qua attracties kan je er alle kanten mee op en is het ook prima te linken aan Avengers Campus, gooi het op het multiverse en je kan alles praktisch koppelen aan elkaar.

Maar goed ik berg mijn glazen bol weer op 😊

22 dagen later

https://www.looopings.nl/weblog/20432/Bezoekers-Disneyland-Paris-geven-meer-geld-uit-dan-voor-corona.html

Ik vind dit altijd zo'n nietszeggende berichten, ik weet niet hoe het met de rest zit maar als ik vergelijk wat ik voor bijvoorbeeld een biertje betaalde op een terras in 2019 en wat ik nu betaal, dan vind ik het niet gek dat 'bezoekers meer geld uitgeven'. Goed, dat betaald voordringen en andere services zal inderdaad ook een (kleine) rol spelen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat bezoekers in vergelijking met 2019 plots veel meer eten/drinken/souvenirs etc. kopen, zal er toch ook wel mee te maken hebben dat alles gewoon duurder geworden is, zeker als ze die 20% inflatie al ingeprijsd hebben. Leuk dat de omzet dan hoger is, maar als dat komt doordat alles duurder is geworden dan schiet je er dus niets mee op, wat zijn de marges?
        En, als je meer betaald voor hetzelfde, en dure services zoals premier access veel afgenomen worden dan wordt het wel steeds lastiger voor de 'doorsnee familie' om gewoon een leuke dag te hebben.

Ze hebben nochtans een studie gedaan dat veel mensen door twee jaar "niets te doen" wel een hoop geld opzij hebben staan en het daarom nu extra uitgeven. Zo zijn er ook meer mensen die bijvoorbeeld nu net die duurdere reis toch boeken of vinden dat ze nu toch maar dat iets betere hotel nemen.

Voor reizen kan ik me daar wel in vinden. Voor een pretpark minder. Maar er zijn gezinnen die een hele tijd sparen en zo'n trip naar Disneyland als hun vakantie zien dus het zou zo maar kunnen.