Vorige week geweest en met name een reeks attracties in Fantasyland was zeer achterstallig in onderhoud, Casey Jr., Pay en Dumbo liggen er schandalig bij voor Disney-standaarden. Verder de horeca: werkelijk miserabel. Duur, koud en kwalitatief zeer ondermaats. Disney komt niet eens in de buurt van parken als Efteling, Phantasialand en Europa-Park. Zelfs parken als Walibi doen het beter. Personeel in de winkels en attracties vriendelijk en spreken veelal Engels, een absolute plus. In de horeca om te huilen. Ongeïnteresseerd, langzaam en uitgeblust. Zo staan ze erbij. Er viel gloedhete koffie over mijn handen na drie kwartier wachten en werkelijk niemand kon het wat schelen. Naar de toiletten gerend waar alleen heet water uit de kraan kwam en toen van ellende mijn hand maar gekoeld in een fontein. Uiteindelijk wel de eerste hulp bezocht die hun werk wel fatsoenlijk deden, goed communiceerden en meedachten. Het kan dus wel bij sommige afdelingen, het heeft alles met goed management te maken.
En dan de optie om tegenwoordig betaald voor te kunnen kruipen tegen tarief van 14 euro voor bijvoorbeeld Peter Pan... ik dacht dat Gardaland onbeschoft was, maar dit past zo niet bij Disney en staat mijlenver van de oorspronkelijke normen en waarden die Walt Disney had. Ze moeten zich schamen.