Jailsamer Tja, mooi gesproken.....maar deze opknapbeurten hebben we aan Covid te danken.
Ik kan het tegenspreken inderdaad, maar ik doe het niet 😉
Ik denk dat al het onderhoud dat nu wordt gedaan al voor meer of mindere mate gepland stond in verband met de 30e verjaardag van het resort. Ook zoals @Hjalmar zegt, is men eigenlijk sinds de overname van Euro Disney SCA door The Disney Company al bezig om het achterstallig onderhoud recht te trekken. Alleen inderdaad, zoals je zegt, er was zoveel rommel op te ruimen dat ze nog wel een aantal jaren bezig zijn. En het opruimen gaat wel makkelijker als je geen bezoekers hebt rondlopen en je dus gewoon een beetje meer rommel en herrie kan maken op de bouwplaats.
Jailsamer Parijs heeft een houding en een reputatie....en daar komen ze nooit meer vanaf.
Ik denk wel dat die reputatie langzaam aan begint te draaien sinds de Amerikaanse vrienden de scepter zwaaien. Er gaat nog genoeg mis maar wel steeds minder als vroeger. Het aanbod in Food & Beverage wordt aardig verbeterd, het entertainment is op de schop gegaan en er wordt gekeken naar vernieuwende en verbeterde shows. Er zijn ook (nog steeds minimaal) meer pop-up entertainment dingetjes. Dus eens, het is nog niet wat je mag verwachten van een Disney park, maar ik ben het wel eens met Hjalmar dat die weg omhoog al jaren geleden is in geslagen, alleen duurt het lang voordat je daar echt de vruchten van plukt.
Ik denk ook persoonlijk dat ik pas in 2023 of 2024 weer naar Parijs ga, dan zal COVID toch wel echt voorbij of beheersbaar zijn én dan zijn we ook van een redelijk deel van de groene hekken af.