JeepeeB De mensheid is gek geworden, maar dan ook echt knettergek en rijp voor een inrichting.
En dit nou precies de polarisatie die ik zo lastig vind aan deze hele discussie. Ik pak deze zin even als voorbeeld, niet persoonlijk bedoeld, maar dit is kenmerkend voor wat ik in de racisme-discussie veel vaker zie voorbijkomen: het is zo zwart/wit. Best gek in een discussie die juist daarom draait 🙂 IEDEREEN is GOED of SLECHT, dat gevoel krijg ik erbij. De nuance is ver te zoeken. Natuurlijk is de mensheid niet gek geworden. Of nou ja, niet veel gekker dan we al waren. Maar er zijn wel gekkies. En die zijn er altijd al geweest, maar ze krijgen nu wat meer en makkelijker aandacht.
Maar om toch maar een positieve draai eraan te gevan: al met al vind ik het ergens ook wel een goede geschiedenisles. Ik heb de afgelopen maanden best veel bijgeleerd over bijvoorbeeld de VOC. En vandaag heb ik een heerlijk dagje uit gehad: na beelden gezien te hebben van de protesten in Hoorn, bij het standbeeld van J.P. Coen, was ik wel benieuwd naar het stadje Hoorn. Ik ben er vandaag geweest en het was prachtig. 🙂