Ik volg het nieuws en de discussies over racisme/discriminatie al lange tijd en niet pas sinds die Black Lives Matter affaire. Racisme en discriminatie bestaan namelijk al veel langer.
Maar wat mij de laatste tijd wel enorm op valt, is dat de mensen de laatste tijd veel sneller naar de termen racisme of discriminatie grijpen als iets hen niet aan staat. Ja, ik ben zoals velen tegen racisme en discriminatie en we willen dan ook graag dat dit probleem wereldwijd word opgelost. Maar om alles maar racisme of discriminatie te vinden, dat is compleet overdreven, dan draaf je echt te ver door en ben je in mijn ogen echt geestesziek.
Zo word de laatste tijd al veel humor als racistisch aangemerkt omdat mensen de grappen niet begrijpen.
Maar ook afgelopen week speelde er in Amsterdam iets rond dat "nieuwe" standbeeld van Andre Hazes.
Dit "lego" standbeeld was op de Dam geplaatst op de dag van z'n 69e verjaardag.
Maar nog binnen een week, was het alweer vernield.
De kunstenaar heeft ondertussen besloten het beeld te vervangen door een hufterproof versie.
Maar blijkbaar zijn er dus mensen die dat standbeeld liever NIET terug zien komen, omdat Hazes racistisch zou zijn.
Z'n beroemde voetballied "Wij Houden Van Oranje" zou te nationalistisch zijn.
Voor mij gaat dit dus echt te ver.
Bron: https://www.telegraaf.nl/entertainment/589047384/vrouw-wil-hazesbeeld-niet-terug-racisme