Vandaag het park bezocht, het deed ontzettend deugd om eindelijk weer een park in eigen land te kunnen doen! Ik denk niet dat ze hun testcapaciteit van 3.000 man gehaald hebben, het was ontzettend kalm... Nog nooit zo'n kalme dag beleefd in Walibi Belgium als vandaag.
De corona maatregelen vielen allemaal goed mee, best goed gedaan eigenlijk. De looprichting hielp echt wel om aan social distancing te kunnen doen. Op het punt van Psyke was het wel een beetje vaag, als je uit Psyke komt mag je blijkbaar niet meer richting Flashback wandelen tenzij helemaal rond te gaan via Tiki Waka. Maar als je bv. aan de ingang van Psyke staat mag je wel richting Flashback gaan... Het verschil is 5 stappen ofzo maar ze waren er wel streng op.
Ik keek het meest tegen die mondmaskers op. Nu was dat vandaag helemaal geen probleem of irritatie want alles was quasi walk-on. Als ze de capaciteit gaan optrekken en je langere wachtrijen gaat krijgen kan ik me best voorstellen dat dit weer irritanter wordt. Maar goed, beter zo dan geen pretpark kunnen doen natuurlijk 🙂
Mondmasker stoorde ook totaal niet op de attracties. Zit ook vrij stevig vast, nooit het gevoel gehad dat het enige kant weg kon. Ook heel opvallend... nergens plexiglazen!
Niek De enige opmerking die ik dus eigenlijk heb: waarom zowel voor als na attracties ontsmetten? Als iedereen voor instappen ontsmet, krijg je toch tijdens de rit niet opeens een virus te pakken? De mensen voor je en om je heen hebben ook ontsmet, dus zou het goed moeten gaan.
Als je uitstapt is er niet ver wel handgel te vinden, maar dat is niet verplicht. Je handen worden wel verplicht ontsmet door een medewerker die handgel op je handen sproeit als je de wachtrij in gaat en je moet ze zelf nog eens ontsmetten vlak voor je in de attractie stapt. Maar dus niet als je uitstapt.
Niet met corona te maken, maar vanop Tiki Waka zagen we de eerste supports voor de nieuwe hyper coaster liggen! Nathan van N8N Rides heeft tijdens een ritje deze foto kunnen maken.