Laten we vooropstellen dat het goed is wat de parken doen om verspreiding te voorkomen. Het ene park lijkt er wat strenger mee om te gaan dan de andere maar ze zijn er mee bezig. En dat moet ook, want dit is de enige manier om de poorten geopend te houden.
Nu zijn er in dit soort gevallen twee soorten mensen als het gaat om de parken. De ene groep wilt graag attracties doen en lekker uit huis zijn. Zij kijken gewoon door alle hekwerken, borden en andere maatregelen heen en hebben gewoon een plezierige dag. Nu is er ook die andere groep die graag naar een park gaat om zich even van de buitenwereld af te zonderen. Zij willen zo een hele parkbeleving over zich heen laten komen zonder zich te ‘ergeren’ aan alle extra maatregelen wat hun weer doet denken aan die buitenwereld.
Ik plaats mezelf bij die tweede groep. Ondanks dat ik graag naar een park ga en op dit moment ook wel behoorlijk lang ‘droog’ sta, ben ik dit seizoen nog geen enkele keer geweest. Al moet ik toegeven dat ik in dit geval sneller naar een Walibi park ga dan naar de Efteling. In mijn ogen heeft Walibi een andere beleving te bieden dan de Efteling. Waar ik het in een Walibi park wel kan hebben dat er overal hekwerken sta, kan ik dit bij de Efteling gewoon totaal niet hebben 😋