Walibi maakt zich klaar voor échte sensaties vanaf 1 juli

Een aangename gezinsuitstap met respect voor de veiligheidsmaatregelen
Woensdag is het zover; dan verwelkomt Walibi Belgium opnieuw het grote publiek. Van ruige achtbanen tot familiale (water)pret, Walibi’s 42 attracties staan klaar om het hele gezin een sensationele daguitstap te bezorgen.

Om een veilig dagje Walibi binnen de huidige context te verzekeren, voert het pretpark maatregelen in op het vlak van social distancing, hygiëne en heldere informatievoorziening.

• De capaciteit van het park wordt verlaagd tot 3.000 bezoekers tijdens de eerste dagen. Het aantal bezoekers zal gaandeweg worden opgekrikt tot 1/3 van de maximumcapaciteit.
  • Het is ook verplicht je bezoek op voorhand online te reserveren. Er wordt een aanzienlijk aantal tickets gereserveerd voor abonnementhouders, zodat Walibi’s trouwste bezoekers zeker de kans krijgen om het park dit seizoen te bezoeken.
  • In het park geldt er éénrichtingsverkeer en wordt er gevraagd 1,5m afstand te houden tussen bezoekersbubbels.
  • Mondmaskers zijn verplicht voor bezoekers vanaf 12 jaar in alle attracties van het park.
  • Het is bovendien verplicht de handen te onsmetten voor en na elke attractie.
  • Attracties en contactplaatsen worden op regelmatige basis gepoetst.

Walibi benadrukt dat deze veiligheidsmaatregelen de mogelijkheid om een aangename en ontspannende dag te beleven niet zullen hinderen.

Ook waterpark Aqualibi zal vanaf woensdag 1 juli opnieuw bezoekers ontvangen. Hier gelden eveneens enkele veiligheidsmaatregelen.

De capaciteit van het park wordt sterk verlaagd tot 3 sessies van 400 personen per dag, ofwel 1/5 van de capaciteit van het waterpark.
Het is ook verplicht je bezoek op voorhand online te reserveren. Er wordt een aanzienlijk aantal tickets gereserveerd voor abonnementhouders, zodat Aqualibi’s trouwste bezoekers zeker de kans krijgen om het waterpark dit seizoen te bezoeken.
De afstandsregel van 1,5m is ook in het waterpark van toepassing.
Bijkomende hygiënemaatregelen: het is verplicht te douchen alvorens het waterpark te betreden en pashokjes worden na ieder gebruik ontsmet.

Geen testdagen

Helaas stemde de Nationale Veiligheidsraad op 24 juni niet in met de aanvraag van pretparken om testdagen te organiseren. Deze waren echter uiterst belangrijk om de veiligheidsmaatregelen voor de officiële opening te testen en zonodig bij te stellen, zodat Walibi zo snel mogelijk weer op kruissnelheid zou komen.

• Niek heeft hierop gereageerd.
    Jules heeft de titel veranderd naar Walibi Belgium maakt zich klaar voor échte sensaties vanaf 1 juli .

Dennis wordt er gevraagd 1,5m afstand te houden tussen bezoekersbubbels.

He? Tussen bezoekersbubbels?

Goede regels wel, ook het eenrichtingsverkeer maakt één en ander goed te doen denk ik.

Niek volgens mij is een bezoekersbubbel een gezelschap dat samen het park bezoekt.

Hoewel rondrennen in zo'n plastic bubbel ontzettend geinig is, lijkt het me in attracties toch wel lastig...

En ik maar denken dat ze in Nederland gek aan het worden zijn.

Niek
      wellicht moet ik deze discussie niet hier gaan voeren maar ik hoor graag jouw positieve blik op de volgende 2 regels:

• Mondmaskers zijn verplicht voor bezoekers vanaf 12 jaar in alle attracties van het park.

• Het is bovendien verplicht de handen te onTsmetten voor en na elke attractie.

Ik heb al moeite om in de lokale Primark het drupje alcohol te verwijderen. Laat staan voor EN na elke attractie.

Lucas Mondmaskers zijn verplicht voor bezoekers vanaf 12 jaar in alle attracties van het park.

Ik ben afgelopen weekend een ochtend naar Ochtrup geweest, een outletcenter in Duitsland. Daar zijn maskers verplicht. Ik had er niet zo veel moeite mee. Als het een drukkende, warme dag wordt kan dat heel snel anders zijn ben ik bang, maar had er vooralsnog niet zo veel problemen mee 🙂

Lucas Het is bovendien verplicht de handen te onTsmetten voor en na elke attractie.

Dit was het enige dat mij ook opviel. Voor EN na elke attractie. Is dat niet wat overdreven? Om weer terug te grijpen op de outlet in Ochtrup: als je van winkel naar winkel gaat sta je soms om de vijf minuten te ontsmetten, en daar werd ik wel wat kriebelig van. Ik snap het op zich wel, maar het neigt wat naar het overdrevene.

• Lucas heeft hierop gereageerd.

Niek

Thanks voor het delen van je ervaring. Nu weet ik iig dat ik daar niet heen hoef haha.

Echter was ik denk ik niet helemaal duidelijk in mijn vraagstelling.
          Jij vind het goede regels. Maar wat vind je er dan goed aan ben ik benieuwd naar.

Lucas Ah, dat had ik inderdaad niet helemaal uit je vraag gehaald. Nou, uit het artikel blijkt dat dit hoofdzakelijk de regels zijn:

Dennis De capaciteit van het park wordt verlaagd tot 3.000 bezoekers tijdens de eerste dagen. Het aantal bezoekers zal gaandeweg worden opgekrikt tot 1/3 van de maximumcapaciteit.
            Het is ook verplicht je bezoek op voorhand online te reserveren. Er wordt een aanzienlijk aantal tickets gereserveerd voor abonnementhouders, zodat Walibi’s trouwste bezoekers zeker de kans krijgen om het park dit seizoen te bezoeken.
            In het park geldt er éénrichtingsverkeer en wordt er gevraagd 1,5m afstand te houden tussen bezoekersbubbels.
            Mondmaskers zijn verplicht voor bezoekers vanaf 12 jaar in alle attracties van het park.
            Het is bovendien verplicht de handen te onsmetten voor en na elke attractie.
            Attracties en contactplaatsen worden op regelmatige basis gepoetst.

Die capaciteitsverlaging is heftig en een aanslag op de omzet van het park, maar rustig opstarten lijkt me zeer wenselijk. Waar nog bij komt dat dit voor de bezoeker positief is: minder drukte = minder wachten.
            Reserveren: prima toch?
            Eenrichtingsverkeer is prima, je moet gewoon iets meer rekening houden met wat je wilt doen, of wat langer lopen. is wat mij betreft geen probleem.
            Mondmaskers: in alle attracties. Dus niet op de paden. Dat is fijn, want dan kun je tussen de attracties door gewoon vrijelijk ademen en is je mondmasker minder warm/vochtig.
            Handen ontsmetten: ja logisch.

De enige opmerking die ik dus eigenlijk heb: waarom zowel voor als na attracties ontsmetten? Als iedereen voor instappen ontsmet, krijg je toch tijdens de rit niet opeens een virus te pakken? De mensen voor je en om je heen hebben ook ontsmet, dus zou het goed moeten gaan.

Met een mondkapje op wordt het weinig sensatie ...

Vandaag het park bezocht, het deed ontzettend deugd om eindelijk weer een park in eigen land te kunnen doen! Ik denk niet dat ze hun testcapaciteit van 3.000 man gehaald hebben, het was ontzettend kalm... Nog nooit zo'n kalme dag beleefd in Walibi Belgium als vandaag.

De corona maatregelen vielen allemaal goed mee, best goed gedaan eigenlijk. De looprichting hielp echt wel om aan social distancing te kunnen doen. Op het punt van Psyke was het wel een beetje vaag, als je uit Psyke komt mag je blijkbaar niet meer richting Flashback wandelen tenzij helemaal rond te gaan via Tiki Waka. Maar als je bv. aan de ingang van Psyke staat mag je wel richting Flashback gaan... Het verschil is 5 stappen ofzo maar ze waren er wel streng op.

Ik keek het meest tegen die mondmaskers op. Nu was dat vandaag helemaal geen probleem of irritatie want alles was quasi walk-on. Als ze de capaciteit gaan optrekken en je langere wachtrijen gaat krijgen kan ik me best voorstellen dat dit weer irritanter wordt. Maar goed, beter zo dan geen pretpark kunnen doen natuurlijk 🙂

Mondmasker stoorde ook totaal niet op de attracties. Zit ook vrij stevig vast, nooit het gevoel gehad dat het enige kant weg kon. Ook heel opvallend... nergens plexiglazen!

Niek De enige opmerking die ik dus eigenlijk heb: waarom zowel voor als na attracties ontsmetten? Als iedereen voor instappen ontsmet, krijg je toch tijdens de rit niet opeens een virus te pakken? De mensen voor je en om je heen hebben ook ontsmet, dus zou het goed moeten gaan.

Als je uitstapt is er niet ver wel handgel te vinden, maar dat is niet verplicht. Je handen worden wel verplicht ontsmet door een medewerker die handgel op je handen sproeit als je de wachtrij in gaat en je moet ze zelf nog eens ontsmetten vlak voor je in de attractie stapt. Maar dus niet als je uitstapt.

Niet met corona te maken, maar vanop Tiki Waka zagen we de eerste supports voor de nieuwe hyper coaster liggen! Nathan van N8N Rides heeft tijdens een ritje deze foto kunnen maken.

Phadd-F maar vanop Tiki Waka zagen we de eerste supports voor de nieuwe hyper coaster liggen!

Die zijn wel schattig!

wauw, ik ben best wel geschokt door dit te lezen. En eigenlijk schrik ik meer dat personen dit ok vinden om te doen.

iedereen heeft natuurlijk zijn mening en doet wat hij/zij goed acht. En daar is in mijn beleving niks mis mee.
                Maar ik wist niet dat het zo erg gesteld was. Ik schrik er echt van.

Maar om positief af te sluiten. Dankzij jouw report (Dennis) weet ik iig dat ik voorlopig weg moet blijven uit Belgisch pretpark land. Ik las ook al aparte berichten van Pairi-Daiza dus België gaat hem (voorlopig) nog niet worden.

Lucas sorry Lucas, maar waar heb jij de afgelopen anderhalve maand gezeten. Echt elke park heeft dit soort verplichting in hun parken. De een meer dan de ander, maar overal is afstand houden, desinfecteren van je handen en mondkapjes. Duitsland, België, Frankrijk en nu sinds gisteren Engeland, doen eigenlijk allemaal precies hetzelfde.

• Tim vindt dit leuk.

Lucas En eigenlijk schrik ik meer dat personen dit ok vinden om te doen.

Je schrikt er van dat mensen alles op alles zetten om een pandemie een halt toe te roepen totdat er een vaccin of een medicijn is? Ik kijk er eerder van op dat mensen "het zal allemaal wel" denken. Als dit de veiligste manier is om dingen te heropenen, moeten we daar honderd procent voor gaan. Het is ook niet voor mij, maar ik heb inmiddels her en der hele dag een masker gedragen (ook in zeer warme temperaturen van 30+ graden) en het stoorde me niet. Ik ken ook mensen die van Covid-19 hersteld zijn en na twee maanden later nog altijd pijn op hun longen hebben. Doe mij maar zo'n maskertje hoor.

Hjalmar

In Nederlandse pretparken en dierentuinen, waar jij dan? Ik ben de grens inderdaad nog niet over geweest.

Ik heb nergens mondkapjes moeten dragen ik heb nergens mijn handen moeten desinfecteren.
                    Ik heb wel afstand moeten houden. Maar dat vind ik juist weer niet erg haha.

Als je het niet wilt ga je niet, zoals vele al zeggen en ik ben het daar mee eens, ik gun iedereen zijn plezier en als dat met een mondkapje op moet het zei dan maar zo.

Pretparken, dierentuinen etc, we proberen het zo goed mogelijk te laten draaien.

Ook ik heb er geen zin om de parken zo te zien of te bezoeken. Maar heb het er wel voor over om die verdomde tweede golf uit te laten blijven, als die al komt.

En ik denk dat het wel gaat voorkomen dat ook ik er aan moet geloven in mijn vakantie maar alles om de pandemie te voorkomen.

Lucas Niet specifiek dierentuinen en pretparken maar moest verplicht een mondkapje op in 't OV. Bij het betreden van overheidsgebouwen moest ik 20 seconden lang handen wassen én mijn handen desinfecteren. Tevens met het betreden van sommige winkels hier werd er benadrukt om eerst je handen te desinfecteren voordat je naar binnen moest. Oh, laten we het ook nog niet hebben over het verplichte winkelkarretje voor de supermarkt, ook als je maar 1 potje pesto nodig hebt 😀 . Het valt allemaal wel mee op zo'n dag, die maatregelen.

• Lucas vindt dit leuk.

Ik denk dat ik beter niet meer kan reageren 😄 voordat dit topic een discussie krijgt waar het niet voor bedoeld is.

Maar thanks voor jullie reacties op mijn bezorgdheid (meen ik echt)

Convival ah duidelijk.

Ja dat heb ik ook allemaal meegemaakt.

Ik bedoelde specifiek in dierentuin en pretpark land. Daarom was ik zo geschokkeerd over wat er over de grens gebeurd in pretpark/dierentuin land.