Wij zouden over een paar weken gaan, maar alle beelden laten tot nu toe nog een uitgestorven kermis zien. We gaan dus maar morgen voor ze eventueel voortijdig gaan sluiten...
Eduard We hebben vergelijkbare concepten in Nederland gehad, die niet aansloegen.
De enige die aan heeft geslagen was Kermispretpark Amersfoort. Dat lag midden in een woonwijk en vanaf het tweede weekend was het er rendabel-druk. Alle kermisexploitanten wilden een vervolg, maar de gemeente liet weten dat het eenmalig zou zijn. (Bron: organisatie zelf aangezien ik destijds nauwe banden met ze had).
tuindwerg Ik zit te denken over de prijs/kwaliteit verhouding. Jullie hebben veel attracties kunnen doen en daardoor was je tijdens een dag kermis meer geld kwijt geweest denk ik (alhoewel je dan misschien geen vier ritten had gemaakt en andere attracties had overgeslagen). Voor een pretpark met dit aanbod vind ik de entreeprijs echter pittig. Een park is Drievliet is 8,50 goedkoper (zelfs zonder acties en die zijn er vaak). Daar staan toch interessantere en meer achtbanen.
Het idee van Drievliet is toch een tikkeltje anders natuurlijk. Ik kijk naar dit soort projecten naar de kassaprijs van de desbetreffende attracties. Dan kun je voor 34 euro heel veel doen in tegenstelling tot een kermis als Düsseldorf of elke andere middelgrote kermis in Duitsland.
OlympiaLooping Bedankt voor dit report, fijn om nu eens te kunnen zien hoe dit in de praktijk uitpakt. Ik dacht er zelf ook aan om dit te bezoeken, maar op basis van dit verslag ben ik nou niet bepaald om. Het lijkt er nu helaas op alsof de nadelen van een pretpark gecombineerd worden met de nadelen van een kermis in plaats van andersom.
Zou je jouw visie op dit verslag meer kunnen onderbouwen? Welke nadelen en welke voordelen ervaar je aan een pretpark/kermis? Ik zie bijvoorbeeld wel wat voordelen t.o.v. beiden. De kermisattracties draaien op volle kracht (in pretparken vaak niet) en de attracties kosten geen >5 euro per ritje.
Ik ben erg benieuwd wat we morgen gaan aantreffen in Dortmund. Ik hoop wel op een gezelligere drukte en heel veel ritjes Konga en Voodoo Jumper. Wij nemen een normaal formaat schoudertas mee ondanks de strenge tassenplicht en ook genoeg water in verband met het weer. Over beiden zijn ze vrij streng op de website, dus ik ben ook benieuwd of we wel gewoon met onze tas naar binnen mogen. Mijn vriendin kan echt geen 11 uur kermis vieren zonder water...